Cuprins:
1.Stocuri și gestiuni în organizarea unui restaurant;
1.1.Tipuri de stocuri care pot exista în gestiunea unui restaurant;
1.2. Costul și evidența analitica a stocurilor;
1.3. Elemente care tin de specificul activității restaurantelor;
1.4. Rețeta de producție;
1.5. Perisabilități;
1.6. Calculul costului de producție;
2. Monografii contabile;
2.1.Produse care se vând în forma în care au fost cumparate (mărfuri);
2.1.1. Calcul TVA neexigibil 9% la achiziție și 9% la vânzare;
2.1.1. Calcul TVA neexigibil 9% la achiziție și vânzare 5 % sau 9%;
2.2.Produse care se vând în formă prelucrată;
2.2.1.Metoda costului efectiv –inventar permanent;
2.2.2.Metoda costului efectiv –inventar intermitent;
2.2.3. Metoda costului standard – inventar permanent ;
2.2.4. Metoda costului standard – inventar intermitent ;
2.3. Alte monografii, cu excepția stocurilor;
3.Obligația de a deține casa de marcat;
3.1. Obligația de a emite factura în baza bonului fiscal;
3.2. Evidența bacșișului pe bonul fiscal;
4. Cota TVA la restaurant;
4.1. Începând cu anul 2023, în domeniul HORECA se aplică noi cote de TVA;
4.2. Ce cota de TVA folosim pentru vânzarea ambalajelor dintr-un restaurant?;
5. Taxa pentru eliberarea autorizațiilor pentru desfășurarea unor activități;
6. Impozitarea activitatii - microintreprindere sau plătilor de impozit pe profit;
7. Afișe obligatorii în restaurant;
8.Coduri CAEN .