Utilizarea caselor de marcat cu jurnal electronic – obligativitate

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Dupa cum poate bine stiti, societatile care utilizeaza case de marcat dotate cu role jurnal pe suport de hartie trebuie sa le inlocuiasca cu casele de marcat dotate cu jurnal electronic, dupa cum urmeaza:

  • entitatile mijlocii si mari trebuie sa faca aceasta schimbare pana la data de 1 iunie 2018;
  • entitatile mici trebuie sa faca aceasta schimbare pana la data de 1 august 2018;

Obligativitatea utilizarii de aparatelor de marcat cu jurnal electronic de catre entitati si eliminarea treptata a aparatelor de marcat cu rola jurnal a fost introdusa prin OUG nr. 91/2014, insa termenele initiale au suferit ulterior modificari.

Scopul acestei masuri de inlocuire a jurnalelor pe suport de hartie cu jurnalele pe suport electronic este acela de a combate evaziunea fiscala si de a asigura o mai buna monitorizare a activitatilor operatorilor economici care desfasoara livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie.

Atentie! Noile case de marcat cu jurnal electronic, trebuie sa fie avizate tehnic, inainte sa fie scoase pe piata catre companiile distribuitoare.

Articole similare