Fluturasii de salariu exista de atat de mult timp in practica salarizarii incat nimeni nu isi mai pune intrebarea daca un astfel de document este prevazut in vreun act legislativ.
Fluturasul de salariu nu este prevazut in legislatie, dar este un document util, prin care angajatii sunt informati cu privire la toate elemente salariale, de exemplu:
- numar de ore lucrate
- ore suplimentare
- concediu
- salariu brut– cu toate componentele sale : salariu de baza, prime, sporuri avantaje in natura, etc.
- contributiile si impozitul retinut
- deducerea personala si salariul net rezultat.
Fiecare companie poate sa isi configureze fluturasul de salariu in functie de necesitatile proprii.
Referitor la documentatia utilizata la plata salariilor, Codul muncii prevede ca :
“ Art. 168
(1) Plata salariului se dovedeşte prin semnarea statelor de plată, precum şi prin orice alte documente justificative care demonstrează efectuarea plăţii către salariatul îndreptăţit.
(2) Statele de plată, precum şi celelalte documente justificative se păstrează şi se arhivează de către angajator în aceleaşi condiţii şi termene ca în cazul actelor contabile, conform legii.”
Statele de plata se arhiveaza pe o durata de 50 de ani, conform prevederilor Ordinului 3512/2008.
O varianta foarte buna care asigura confidentialitate maxima este comunicarea fluturasilor in varianta electronica.