- Serveşte ca:
– document pentru decontarea de cãtre titularul de avans a cheltuielilor efectuate (în valutã şi în lei), cu ocazia deplasãrii în strãinãtate;
– document pentru stabilirea diferenţelor de primit sau de restituit de titularul de avans;
– document justificativ de înregistrare în registrul de casã (în valutã) şi în contabilitate.
2. Se întocmeşte într-un exemplar de cãtre titularul de avans pentru justificarea cheltuielilor efectuate pe întreaga duratã a deplasãrii.
3. Circulã:
– la persoanele autorizate sã verifice legalitatea actelor justificative de cheltuieli, exactitatea calculelor privind sumele decontate la întoarcerea din deplasare şi calculul eventualelor penalizãri de întârziere, care semneazã de verificare;
– la persoanele autorizate sã exercite controlul finaciar preventiv şi sã aprobe plata diferenţei în cazul în care, la decontarea sumelor primite pentru efectuarea deplasãrii, suma cheltuielilor efective depãşeşte avansul primit;
– la casieria unitãţii pentru plata diferenţei, caz în care titularul de avans semneazã pentru primirea diferenţei respective, fãrã a se mai întocmi document distinct. În cazul în care, la decontare, sumele privind cheltuielile efective sunt mai mici decât avansul primit, diferenţa de restituit de cãtre titularul de avans se depune la casierie pe bazã de Chitanţã pentru operaţiuni în valutã sau Dispoziţie de încasare cãtre casierie, dupã caz.
- Se arhiveazã la compartimentul financiar-contabil.
- Conţinutul minimal de informaţii al formularului este urmãtorul:
– denumirea unitãţii;
– denumirea, numãrul şi data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
– numele şi prenumele titularului de avans;
– avansuri primite în valutã sau în valutã şi în lei; sume decontate; diferenţe de restituit/primit;
– semnãturi: conducãtorul unitãţii; şeful compartimentului financiar-contabil, controlul financiar preventiv, persoana care verificã decontul, dupã caz; titularul de avans.