Schimbul automat obligatoriu de informatii

Pentru Facturare si Getiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT

Potrivit Art 291 din Codul de procedura fiscala, schimbul automat obligatoriu de informatii face trimitere la transmiterea acestora intre statele membre, respectiv:

Autoritatea competenta din Romania comunica autoritatii competente a oricarui alt stat membru, prin schimb automat, toate informatiile care sunt disponibile referitoare la rezidentii din respectivul stat membru, cu privire la următoarele categorii specifice de venituri si de capital, astfel cum sunt acestea intelese in temeiul normelor legale în vigoare:

a)venituri din munca;

b)remuneratii platite administratorilor si altor persoane asimilate acestora;

c)produse de asigurari de viata neacoperite de alte instrumente juridice ale UE privind schimbul de informatii si alte masuri similare;

d)pensii;

e)proprietatea asupra bunurilor imobile si venituri din bunuri imobile;

f)redevente.

*Pentru perioadele impozabile care încep la 1 ianuarie 2024 sau ulterior datei respective, autoritatea competenta din Romania include in informatiile comunicate, conform alin. (1), numarul de identificare fiscala al rezidentilor emis de statul membru de rezidenta.

Institutiile financiare raportoare sunt obligate sa aplice procedurile de raportare si de diligenta fiscala. Autoritatea competenta din Romania comunica autoritatii competente din orice alt stat membru, prin intermediul schimbului automat, următoarele informatii aferente perioadelor impozabile care incep la 1 ianuarie 2016 referitoare la un cont care face obiectul raportării:

a) numele, adresa, numarul de identificare fiscala (NIF), precum şi data şi locul nasterii ale fiecarei persoane care face obiectul raportarii şi care este titular de cont al contului respectiv si, in cazul unei entitati care este titular de cont si care, dupa aplicarea procedurilor de diligenta fiscala prevazute in anexele nr. 1 şi 2, este identificata ca avand una sau mai multe persoane care exercita controlul şi care este o persoana care face obiectul raportarii, numele, adresa şi NIF ale entităţii, precum şi numele, adresa, NIF şi data şi locul nasterii fiecarei persoane care face obiectul raportării;

b) numarul de cont;

c) numele si numarul de identificare, daca este cazul, al institutiei financiare raportoare;

d) soldul sau valoarea contului, inclusiv valoarea de rascumparare in cazul unui contract de asigurare cu valoare de rascumparare sau al unui contract de renta viagera, la sfarsitul anului calendaristic relevant sau al altei perioade de raportare adecvate sau, in cazul in care contul a fost inchis in cursul anului sau al perioadei respective, inchiderea contului;

e) in cazul oricarui cont de custodie:

(i) cuantumul brut total al dobanzilor, cuantumul brut total al dividendelor si cuantumul brut total al altor venituri generate in legatura cu activele detinute in cont, in fiecare caz platite sau creditate in contul respectiv sau in legatura cu respectivul cont, în cursul anului calendaristic sau al altei perioade de raportare adecvate;

(ii) incasarile brute totale din vanzarea sau rascumpararea activelor financiare platite sau creditate în cont in cursul anului calendaristic sau al altei perioade de raportare adecvate în legatura cu care institutia financiara raportoare a actionat drept custode, broker, reprezentant sau orice alt fel de mandatar al titularului de cont;

f) in cazul oricarui cont de depozit, cuantumul brut total al dobanzilor platite sau creditate in cont in cursul anului calendaristic sau al altei perioade de raportare adecvate;

Cum se desfasoara

– In cazul rezidentilor: cel puțin o dată pe an, în termen de 6 luni de la sfârșitul anului fiscal din statul membru respectiv pe parcursul căruia au devenit disponibile informațiile;

-In cazul institutiilor finaciare: anual, în termen de 9 luni de la sfârșitul anului calendaristic sau al altei perioade de raportare adecvate la care se referă informațiile.

Articole similare

Comentariul tau aici