- Este un registru pe care contribuabilii, persoane juridice înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. au OBLIGATIA sa il detina;
- Pentru ceilalti contribuabili, detinerea acestuia este OPTIONALA;
- In acest registru se trec TOATE controalelor desfăşurate la contribuabil de către toate organele de control specializate, în domeniile: financiar-fiscal, sanitar, fitosanitar, urbanism, calitatea în construcţii, protecţia consumatorului, protecţia muncii, inspecţia muncii, protecţia împotriva incendiilor, precum şi în alte domenii prevăzute de lege;
- Se pastreaza la sediul social si la fiecare sediu secundar pentru care s-au eliberat avize/autorizatii si/sau acorduri de functionare;
- Registrul unic de control se eliberează, contra cost, de direcţiile generale ale finanţelor publice din raza teritorială unde îşi are sediul social contribuabilul;
Acte necesare achizitionarii registrului unic de control?
Documentele necesare pentru obtinerea unui registru unic de control sunt:
– cerere pentru eliberarea registrului unic de control;
– copie CUI societate comerciala pentru care se solicita eliberarea registrului unic de control;
– delegatie pentru persoana care face depunere cererea impreuna cu documentatia aferenta;
– copie B.I./C.I. pentru persoana delegata.
In situatia in care se doreste registrul unic de control pentru punctul de lucru, pe langa actele mentionate anterior mai sunt necesare:
– o copie a Certificatului Constatator pentru punctul de lucru;
– o copie a declaratiei privind sediile secundare, inregistrata la ANAF;
– o copie a contractului de inchiriere pentru statiul in care functioneaza punctul de lucru.
Amenda pentru neprezentarea de catre contribuabil a registrului unic de control este cuprinsa intre 1.000 si 2.000 lei.
Oana Tomoiaga