Rating Smart Bill – cele mai importante facilitati ale gestiunii

Iata mai jos o scurta analiza a functionalitatilor aplicatiei Smart Bill,  prin prisma celor mai importante criterii de evaluare:

Configurarea aplicatiei in vederea utilizarii

*****

Plus:

  • Preia automat datele firmelor pe baza de CUI, astfel ca nu mai trebuie sa introduci numele firmei, adresa, numarul de la Registrul Comertului;
  • Se pot face configurari aditionale pe parcurs, nefiind obligatoriu ca operatiunea de configurare sa fie efectuata integral la inceput;
  • Se pot configura clientii astfel incat aplicatia sa functioneze si ca un CRM;

Minus:

  • Sunt multe posibilitati de configurare nu neaparat vizibile din prima: de exemplu setarile care tin de facturarea cu preturi exprimate in valuta.
  • Nu permite atasarea de fisiere datelor introduse
  • Ne se poate crea un lant de aprobare a tranzactiilor introduse(de exemplu un utilizator sa introduca comenzi, altul sa le aprobe)

 

Gradul de acoperire al tuturor aspectelor gestiunii

***

Plus:

  • Foarte potrivita firmelor de comert , cu activitate standard;
  • Acopera foarte bine problematica tuturor modalitatilor de intrare si iesire la stocuri
  • Permire emiterea tuturor documentelor de contact cu clientii -proforme, avize, facturi;
  • Permite inventarierea rapida;
  • Se poate lucra atat cu gestiuni cantitativ-valorice cat si global -valorice;
  • Permire lucrul cu mai multe gestiuni;
  • Rezolva complet situatiile de ajustare: retururi, stornari, etc.
  • Se pot importa date precum nomenclatoare de produse si clienti, stocuri initiale;
  • Acopera complet problematica discounturilor acordate (procentuale sau in suma fixa, la nivel de linie sau de factura , etc)

Minus:

  • Lipseste modul de productie;
  • Nu are gestiunea imobilizarilor;
  • Nu acopera metodele de descarare LIFO si CMP;
  • In cadrul aceleiasi gestiuni nu asigura lucrul cu centre de cost si structuri mai complexe de raportare pe activitati;

 

Raportarea

****

Plus:

  • Exista rapoarte mari si complete din care se pot obtine mici rapoarte prin simpla filtrare a datelor (versus alte softuri care au un numar mare de rapoarte mici pentru diverse scopuri incarcand astfel raportarea);
  • Reprezentarea grafica a rapoartelor ajuta utilizatorul in vizualizarea evolutiei business-ului;
  • Permite generarea informatiei necesare inregistrarii in contabilitate; este un instrument util de intermediere a relatiei cu contabilul;
  • Fiind in cloud, datele obtinute din rapoarte sunt actualizate la zi;
  • Situatia cash-flow-ului este foarte vizibila de la accesul in aplicatie;
  • Se poate vizualiza rapid TVA-ul de plata, venitul din vzanzare, usurand astfel estimarea taxelor.

Minus:

  • In cadrul aceleasi gestiuni nu se pot obtine rapoarte pe locatii;
  • Nu genereaza confirmarea de sold catre furnizori;
  • Nu se pot configura rapoarte de catre utilizator;

 

Serviciul clienti:

*****

Plus:

  • Se poate contacta serviciul clienti in toate modurile posibile telefonic, pe email, sau o data intrat in aplicatie, din fereastra dedicata.
  • Comunicare pe mail in timp real;

 

Minus:

  • Nu exista posibilitatea unui training , dar cu toate acestea, aplicatia este conceputa astfel incat pasii de parcurs sa fie usor de descoperit prin simpla utilizare.

 

Conformitatea si paleta de documente financiar-contabile utilizate:

*****

Plus:

  • Acopera toate documentele contabile necesare tranzactiilor cu stocuri;
  • In functie de tipul de tranzactie genereaza documentele care se aplica tranzactiei;
  • Respecta prevederile legislatiei privind continutul documentelor;

Minus:

  • Nu se pot emite comenzi , in mod direct; daca acest lucru este necesar se poate insa emite o proforma si apoi se poate redenumi in aplicatie proforma in comanda;
  • Nu se pot emite confirmari de sold in formatul de utilizat in practica; se pot emite fise de clienti.
  • Nu se pot inregistra contracte si emite facturi pe baza de contracte;

 

Flexibilitatea

*****

Plus:

  • Permiterea alegerii limbii in care sunt emise documentele;
  • Se poate configura mesajul text care se trimite o data cu facturile si instiintarile de plata;
  • Poate fi utilizata de pe orice dispozitiv;
  • Usor adaptabila la orice flux de business;
  • Timp de excutie redus, astfel ca poate fi utilizata usor in relatia cu clientii care asteapta fizic sa faca o achizitie.
  • Se poate utiliza concomitent de mai multi utilizatori;
  • Daca ai mai multe firme poti sa adaptezi pentru fiecare serviciile necesare: facturare simpla sau facturare cu gestiune, fiecare cu facilitati mai mult sau mai putin complexe in functie de pachetul achizitionat.
  • Exista optiuni de corectie suplimentare –pe langa cele standard , asigurandu-se astfel acoperirea unor situatii exceptionale;

Minus:

  • Nu se pot importa automat extrasele de banca;

 

Interactivitate

***

Plus:

  • Memoreaza anumite moduri de lucru cum ar fi seriile pentru un anumit client;
  • Notifica utilizatorul pentru potentiale erori cum ar fi depasirea plafoanelor la tranzactiile cu numerar;

Minus:

  • Nu are help incorporat la fiecare actiune;

 

Personalizarea documentelor in ritm cu politica de marketing a firmei

*****

Plus:

  • Insertia siglei pe documente;
  • Alegerea culorilor pentru facturi;
  • Alegerea formatului facturilor este flexibila : se poate alege din mai multe variante si culori.

Minus:

  • nu permite modificarea formei grafice pe anumite documente (ex. receptii) -schimbarea chenarelor, ordinea campurilor, etc.

Integrarea cu alte aplicatii/instrumente

***

Plus:

  • Integrare cu casa de marcat;
  • Integrare cu modulele de comert online: Magento, Woocommerce, Prestashop, OpenCart
  • Posibilitate de import date din excel;

Minus:

  • Nu exporta note contabile facand dificila integrarea cu o alta aplicatie Ca si exceptie, facturile de vanzare se pot exporta in format Saga.

 

Securitatea datelor:

*****

Plus:

  • Permite configurarea utilizatorilor, fiecare cu drepturile lor;
  • Documentele generate se pot exporta si salva si pe local;
  • Nu trebuie efectuate salvari de date, back-ul automat al aplicatiei fiind asigurat de furnizor;

Minus:

  • Nu se poate inchide definitiv luna, ceea ce aduce riscuri ca unii sa modifice date din istoric. In pachetul Gestiune PLUS se pot defini insa drepturi suplimentare cum ar fi posibilitatea de a edita documente din trecut.

Articole similare