Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Ministerul de Finante a publicat pe data de 23 iulie 2024 un proiect de ordin privind formatul şi modalitatea de transmitere a informaţiilor între organul fiscal local şi organul fiscal central, inclusiv a informațiilor cu relevanță fiscală disponibile.
În prezent, Codul de procedură fiscală instituie la art. 69 alin. (1) obligativitatea colaborării dintre autoritățile publice, instituțiile publice sau de interes public, în scopul realizării codului.
Proiectul de ordin reglementează următoarele:
- Obligațiile organului fiscal central, în sensul că acesta are obligaţia de a pune la dispoziţia organelor fiscale locale informaţiile cu relevanţă fiscală disponibile
- Obligațiile organului fiscal local, în sensul că acestea au obligaţia de a transmite organului fiscal central informații privind clădirile, terenurile şi mijloacele de transport deţinute de persoane fizice și juridice
- Modalitatea de transmitere a informațiilor.
Netransmiterea, transmiterea cu întârziere, transmiterea incorectă şi/sau incompletă de către organele fiscale locale a informaţiilor prevăzute la art. 60 alin. (4) şi art. 68 alin. (2) constituie contravenţie, dacă fapta nu au fost săvârşită în astfel de condiţii încât să fie considerate, potrivit legii, infracţiuni și se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei.
Informațiile privind proprietarul sau deținătorul bunului vor conține în mod obligatoriu codul de identificare fiscală al persoanei. Cu toate
acestea, în situația în care un subiect de drept fiscal nu s-a înregistrat fiscal înaintea declarării bunului imobil sau mijlocului de transport la organul fiscal local, atunci organul fiscal local va solicita înregistrarea acestuia pe cale electronică, potrivit art.82 alin. (7) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare.
Proiectul de ordin prevede norme tranzitorii, potrivit cărora :
-incepând cu 1 ianuarie 2025 organele fiscale locale pot decide transmiterea tuturor informațiilor, inclusiv cele prevăzute în formularul 401, prin intermediul sistemului informatic PatrimVen, caz în care sunt exceptate de la depunerea acestui formular. În acest caz, organul fiscal local notifică organului fiscal central această opțiune, aceasta neputând fi modificată;
-incepând cu 1 martie 2025 organele fiscale locale au obligația transmiterii informațiilor privind clădirile, terenurile și mijloacele de transport deținute de persoane fizice și juridice declarate de acestea potrivit Codului fiscal și Codului de procedură fiscală, numai prin intermediul sistemului informatic PatrimVen.