Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
Pe site-ul ANAF a fost publicat un nou proiect de modificare a D 100 si 710 care vizeaza adaptarea la noile prevederi ale Codului de procedură fiscală și a OG 60/2017, astfel:
– conform dispozițiilor art.90 alin.(4) din Codul de procedură fiscală, a fost reglementată modalitatea de îndeplinire a obligațiilor fiscale în cazul persoanelor/entităţilor care şi-au încetat existenţa. Codul de identificare fiscală retras ca urmare a radierii înregistrării fiscale poate fi utilizat ulterior radierii pentru îndeplinirea, de către succesorii persoanelor/entităţilor care
şi-au încetat existenţa, a obligaţiilor fiscale aferente perioadelor în care persoana/entitatea a avut calitatea de subiect de drept fiscal.
– începând cu data de 1 septembrie 2017, prin OUG nr.60/2017 a fost modificată Legea nr.448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, fiind eliminată
dispoziția potrivit căreia contribuabilii pot opta pentru achiziționarea de produse sau servicii realizate prin propria activitate a persoanelor cu handicap angajate în unităţile protejate autorizate, pe bază de parteneriat, în sumă echivalentă cu suma datorată la bugetul de stat.
Începând cu data menționată, autorităţile şi instituţiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puțin 50 de angajați și care nu angajează persoane cu handicap într-un procent de cel puțin 4% din numărul total de angajați, plătesc lunar către bugetul de stat o sumă reprezentând salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată înmulțit cu numărul de locuri de muncă în care nu au angajat persoane cu handicap.