Procedura de certificare a indeplinirii obligatiei de asigurare in sistemul de pensii-info AJFP Calarasi

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Calarasi prin compartimentul de servicii pentru contribuabili informeaza ca in Monitorul Oficial nr. 761 din 21.10.2014 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANAF nr. 3093, care aproba procedura de certificare a indeplinirii obligatiei de asigurare in sistemul public de pensii de catre persoanele fizice prevazute la capitolul II din titlul IX^2 din Codul fiscal. Mai exact, aceasta procedura se refera la urmatorii contribuabili:

a)intreprinzatorii titulari ai unei intreprinderi individuale;

b)membrii întreprinderii familiale;

c)persoanele cu statut de persoană fizică autorizată să desfăşoare activităţi economice;

d)persoanele care realizează venituri din profesii libere;

e)persoanele care realizează venituri din drepturi de proprietate intelectuală, la care impozitul pe venit se determină pe baza datelor din evidenţa contabilă în partidă simplă;

f)persoanele care realizează venituri în regim de reţinere la sursă a impozitului ( venituri din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului civil, precumşi a contractelor de agent, venituri din activitatea de expertiză contabilă și tehnică, judiciară și extrajudiciară ).

Mentionam ca persoanele prevazute mai sus nu datorează contribuţia de asigurări sociale pentru veniturile obtinute daca realizeaza in acelasi timp si venituri din salarii sau asimilate salariilor, venituri din pensii şi venituri sub forma indemnizaţiilor de şomaj, daca sunt persoane asigurate în sisteme proprii de asigurări sociale neintegrate în sistemul public de pensii, care nu au obligaţia asigurării în sistemul public de pensii, precumşi daca sunt persoane care au calitatea de pensionari ai acestor sisteme.

Practic, pentru a arata ca si-au achitat contributiile la sistemul public de pensii, persoanele fizice sus mentionate trebuie sa depuna o cerere la organul fiscal în a ăcrui rază teritorială acestea au domiciliul fiscal.

Organul fiscal competent verifică în baza de date dacă în evidenţa fiscală a contribuabilului există obligaţii fiscale neachitate reprezentând contribu ţie de asigurări sociale de stat, precum şi obligaţiile fiscale accesorii aferente acesteia, atât comunicate, cât şi instituite şi necomunicate. Daca exista obligatii de plata, organul fiscal inmaneaza contribuabilului decizia referitoare la obligatiile de plata, in vederea achitarii acestora.

Dupa efectuarea platii obligatiilor fiscale de catre contribuabil, organul fiscal elibereaza adeverinta prin care se atesta ca contribuabilul nu inregistreaza obligatii neachitate reprezentand contributii de asigurari sociale.

Adeverinta nu se elibereaza in situatiile in care obligatiile fiscale sunt neachitate, iar dobanzile si penalitatile sunt comunicate si neachitate, precum si in situatiile in care dobanzile si penalitatile sunt instituite si necomunicate.

Adeverinta se elibereaza pentru stabilirea stagiului de cotizare de catre organele competente din subordinea Casei Nationale de Pensii Publice si este scutita de taxa de timbru. De asemenea, adeverinta se emite in cel mult 5 zile de la data depunerii cererii si este valabila 90 de zile de la data emiterii.

Articole similare

Comentariul tau aici