Asa cum mentionam intr-un articol precedent, Hotararea nr. 274 din 15.05.2013 privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investițiile realizate de întreprinderile mici și mijlocii a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 305 din 28.05.2013.
Pentru primirea ajutoarelor trebuie obtinut in prealabil un acord de finantare de la Ministerul de Finante, in vederea caruia trebuie pregatit un set de documente, astfel:
a) cerere de acord pentru finanțare, completată în limba română, prin tehnoredactare, ștampilată și semnată în original de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea solicitantă,;
b) opis cu documentele anexate cererii de acord pentru finanțare, depuse pentru obținerea acordului pentru finanțare;
c) certificat constatator, în original, emis cu ocazia depunerii cererii de acord pentru finanțare de oficiul registrului comerțului de pe lângă tribunalul unde își are sediul întreprinderea solicitantă, în care să se menționeze următoarele informații:
• datele de identificare
• codul unic de înregistrare
• asociații și reprezentanții legali ai întreprinderii
• domeniul de activitate principal și toate domeniile secundare de activitate
• punctele de lucru ale întreprinderii
• data ultimei mențiuni înscrise în registru și obiectul acesteia
• dovada autorizării activității pentru care se solicită finanțare
• cu menționarea codului CAEN corespunzător, în locația realizării investiției;
d) declarație pe propria răspundere privind încadrarea întreprinderii în categoria întreprinderilor mici și mijlocii;
e) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul general consolidat, fără datorii, în original sau în copie legalizată, eliberat în condițiile legii, inclusiv pentru punctele de lucru;
f) certificat de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul local, fără datorii, în original sau în copie legalizată, eliberat în condițiile legii, inclusiv pentru punctele de lucru;
g) situațiile financiare corespunzătoare ultimului exercițiu financiar încheiat, depuse și aprobate conform prevederilor legale în vigoare, în copie cu mențiunea „Conform cu originalul”, semnate și ștampilate pe fiecare pagină de persoana autorizată să reprezinte legal întreprinderea solicitantă, cu excepția întreprinderilor care nu au un exercițiu financiar încheiat;
h) plan de investiții, cu evidențierea cheltuielilor eligibile, prezentat în format tabelar, cu detalierea pe elemente de activ;
i) oferte de preț pentru toate echipamentele din planul de investiții considerate cheltuieli eligibile, în cazul achiziționării de echipamente, respectiv devizul general pe obiective și devizul obiectului, realizate conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 28/2008, în cazul realizării de construcții, în copie;
j) studiu tehnico-economic din care să rezulte viabilitatea proiectului de investiții și eficiența economică a întreprinderii solicitante în următorii 3 ani de la finalizarea investiției;
k) angajament ferm privind îndeplinirea condiției prevăzute la art. 4 lit. f) din hotărâre
Angajamentul ferm priveste menținerea locurilor de muncă existente la data înregistrării cererii de acord pentru finanțare, precum și crearea până la finalizarea investiției și menținerea, pe o perioadă de minimum 3 ani de la finalizarea investiției, a:
(i. 5 locuri de muncă, din care cel puțin două locuri de muncă pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni, în cazul unui ajutor de minimis de până la 100.000 euro inclusiv;
(ii. 7 locuri de muncă, din care cel puțin 3 locuri de muncă pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni, în cazul unui ajutor de minimis de la 100.000 euro până la 200.000 euro inclusiv;)
l) în cazul realizării construcțiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a), dovada deținerii unui drept real principal sau a unui drept de creanță asupra terenului pe care urmează a se realiza investiția, conform prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare, valabil pe o perioadă de minimum 3 ani de la finalizarea investiției, dovada faptului că terenul este liber de sarcini și Certificatul de urbanism, în copie;
m) în cazul achiziționării activelor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. c)-f), dovada deținerii unui drept real principal sau a unui drept de creanță asupra clădirii în care urmează a se realiza investiția, valabil pe o perioadă de minimum 3 ani de la finalizarea acesteia, prin prezentarea unui document legal, în copie;
n) în cazul achiziționării construcțiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b), raportul de evaluare întocmit de un expert evaluator autorizat de Asociația Națională a Evaluatorilor Autorizați din România, în copie;
o) împuternicire prin act notarial, în original, în cazul în care o altă persoană decât reprezentantul legal al întreprinderii solicitante semnează cererea de acord pentru finanțare și documentația aferentă;
p) actul de identitate al persoanei autorizate să reprezinte legal întreprinderea, în copie.
Buna seara, va rog sa-mi spuneti, daca puteti, daca societatea mea este eligibila? pentru ajutorul stat pt IMM-uri daca a fost infiintat in 2012 si a avut cheltuieli de infiintare si alte cheltuieli dar nu a avut venituri din exploatare, pentru ca nu a desfasurat activitate pana acum.
Va Multumesc,
Costi Dascălu