Precizari termene depunere F4105- Notificare privind situatia AMEF si F4109 Declaratie privind AMEF neutilizate

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

DGRFP Galati, Biroul avize şi autorizaţii

Precizări referitoare la respectarea termenelor de către contribuabili a declarării/depunerii de informaţii în domeniul aparatelor de marcat electronice fiscale prin formularele”F4105”- Notificare privind situaţia aparatului de marcat electronic fiscal si “F4109”- Declaraţie privind aparatele de marcat electronice fiscale( AMEF) neutilizate.


I. Referitor la “F4105”- Notificare privind situaţia aparatului de marcat electronic fiscal


Utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale au obligaţia de a informa organul fiscal competent- prin transmiterea unei notificări, denumită în continuare “F4105”- cu privire la apariţia unei situaţii precum: furt/dispariţie/distrugerea aparatului de marcat electronic, schimbarea locului de utilizare a aparatului între puncte de lucru ale aceluiaşi operator economic, înstrăinarea aparatului de marcat electronic fiscal, închiderea punctului de lucru, încetarea activităţii prin lichidare, dizolvarea, fuziunea, divizarea operatorului economic sau altele, după caz.
Notificarea trebuie transmisă organului fiscal competent, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data la care apărut situaţia.
Utilizatorul transmite notificarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţa, accesând: https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaraţii_R/4105.html


II. Referitor la “F4109”- Declaraţii privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate


Se depune în fiecare lună de către utilizatori pentru aparate de marcat neutilizate, păstrate de către aceştia după: închiderea punctelor de lucru/scoaterea memoriei fiscale/ restrângerea punctelor de lucru/ încetarea activităţii sezoniere/ suspendarea activităţii, etc., până în momentul în care se reia activitatea.
Declaraţia se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţa, până cel târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate, accesând:
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaraţii_R/4105.html.
De asemenea, vă aducem la cunoştinţă că, informaţiile privind procedura de conectare la distanţa a aparatelor de marcat electronice fiscale este prezentată în “Ghidul cu privire la conectarea aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic al MF-ANAF-2021” accesând: https://www.anaf.ro.
Nefurnizarea la termen de către contribuabili a informaţiilor periodice solicitate de organul fiscal, constituie contravenţie.

Articole similare

Comentariul tau aici