Obtinerea unui cod fiscal pentru punctul de lucru

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

In momentul in care o societate are deschis un punct de lucru (sediu secundar), aceasta trebuie sa inregistreze la organul fiscal in raza caruia se afla aceste sedii secundare astfel:

  • Daca societatea detine la aceste sedii secundare mai putin de 5 angajati se vor depune:

-declaratie de inregistrare/declaratie de mentiuni pentru sedii secundare – formular 061;

-copia certificatului de inregistrare fiscala a persoanei juridice de care apartine sediul secundar sau filiala;

-actul de inregistrare a mentiunii privind infiintarea sediului secundar pentru persoanele juridice fara scop patrimonial (incheierea instantei prin care s-a dispus inscrierea modificarii in Registrul asociatiilor si fundatiilor);

-dovada de spatiu pentru sediul secundar declarat;

-declaratie pe proprie raspundere ca nu are 5 salariati.

  • Daca societatea detine la aceste sedii secundare mai mult de 5 angajati se vor depune:

-declaratie de inregistrare/declaratie de mentiuni pentru sedii secundare – formular 060;

-copia certificatului de inregistrare fiscala a persoanei juridice de care apartine sediul secundar sau filiala;

-actul de inregistrare a mentiunii privind infiintarea sediului secundar pentru persoanele juridice fara scop patrimonial (incheierea instantei prin care s-a dispus inscrierea modificarii in Registrul asociatiilor si fundatiilor);

-dovada de spatiu pentru sediul secundar declarat;

-declaratie pe proprie raspundere ca are 5 salariati incepand cu data de……

Societatea care detine mai mult de 5 angajati la sediile secundare vor depune formularul 060 iar in cateva zile lucratoare vor primi un cod fiscal special.

La ce se folosteste acest cod fiscal special?

Codul fiscal special se va folosi doar pentru declararea impozitului pe salarii, din formularul 112, pentru acei angajati care isi vor desfasura activitatea la aceste sedii secundare. In functie de acest cod fiscal trezoreriile vor sti sa vireze automat acei bani la primariile pe a caror raza sunt infiintate respectivele sedii secundare. 

La sectiunea “F.1. Sediul principal” se va trece valoarea impozitului cumulata de la angajatii care isi desfasoara activitatea la sediul social.

La sectiunea “F.2. Sedii secundare” se va trece valoarea impozitului cumulata de la angajatii care isi desfasoara activitatea la sediul secundar (punct de lucru).

Atentie ! Sumele aferente impozitului pe salarii se vor plati separat, mentionandu-se valoarea aferenta fiecarui cod fiscal.

Autor articol: Diana Lodoaba, economist, profil Linkedin -click aici-

Articole similare