Obligatia casei de pensii de a trimite angajatorului o informare cu privire la decizia de pensionare

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

O propunere legislativa recent inregistrata la Senat spre dezbatere propune o modificare Legii pensiilor prin completarea art. 106 cu un nou alineat.

Art 106 din Legea pensiilor prevede in prezent ca :

(1) Admiterea sau respingerea cererii de pensionare se face prin decizie emisă de casa teritorială de pensii, în termen de 45 de zile de la data înregistrării cererii.
(2) Decizia prevăzută la alin. (1) cuprinde temeiurile de fapt și de drept în baza cărora se admite sau se respinge cererea de pensionare.
(3) În termen de 30 de zile de la comunicare, decizia de pensie poate fi anulată la cererea titularului.
(4) Decizia casei teritoriale de pensii se comunică persoanei care a solicitat pensionarea, în termen de 5 zile de la data emiterii.

Completarea propusa este:

(5) in termenul prevazut la alin. (4), casa teritoriala de pensii emitenta comunica angajatorului o informare cu privire la emiterea deciziei de pensionare pentru limita de varsta, anticipata, anticipata partiala sau de invaliditate. Informarea va cuprinde numele si prenumele persoanei, tipul deciziei de pensionare, precum si data emiterii acesteia.

Articole similare

Comentariul tau aici