Noutati privind utilizarea aparatelor de marcat electronic fiscal 2015

Principalele modificari au fost aduse  Ordonantei de  urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscal  prin OUG nr. 91/23.12.2014:

  • Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
  • Comercializarea service-ul si utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscal pe teritoriul Romaniei sunt premise numai dupa obtinerea autorizatiei de distributie emisa de Comisia de autorizare a distribuitorilor pentru aparate de marcat electronice fiscal consituita sunb autoritatea Ministerului Finantelor Publice.
  • Avizele privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscal acordate distribuitorilor autorizati isi mentin valabilitatea pana la data expirarii, dar nu mai tarziu de data de 1 ianuarie 2016.

Incepand cu data de  1 octombrie 2015, Comisia autorizeaza  numai distribuitori pentru aparate de marcat echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic.

Incepand cu data de 1 aprilie 2016, operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, au obligatia de a utiliza numai case de marcat echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic.

Incepand cu data de 01 iulie 2016, operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii, au obligatia de a utiliza numai case de marcat echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic.

Incepand cu data de 01 noiembrie 2016, operatorii economici  care au calitatea de contribuabili mici au obligatia de a utiliza numai case de marcat echipate cu dispozitic de memorare a jurnalului electronic.

Sursa: finantearges.ro

 

Articole similare

Comentariul tau aici