Adesea, in contabilitate se lucreaza cu un numar mare de tranzactii. Unele sunt tranzactii repetitive, cum ar fi de exemplu notele de inregistrare a facturilor de vanzare in cazul magazinelor online, inregistrarea extraselor de banca pentru incasarile clientilor sau notele interne de receptie. Pentru o singura societate se poate ajunge usor la cateva mii de astfel de note contabile.
In SmartBill, tranzactiile inregistrate in gestiune se pot transfera automat in contabilitate printr-o optiune simpla de sincronizare.
Ulterior, tranzactiile inregistrate pot fi modificate in masa prin intermediul optiunii Rapoarte -Raport tranzactii:

Raport tranzactii din SmartBill Conta permite accesarea, dar si prelucrarea avansata a datelor, cum ar fi:
- cautarea avansata a datelelor folosind peste 30 de criterii de cautare
- personalizarea structurii raportului, cu posibilitatea de alegere dintre peste 30 de coloane
- exportul datelor afisate
- inlocuirea in masa a conturilor pe notele contabile
- stergerea in masa a documentelor contabile
Raportul este util daca de exemplu se doreste modificarea unui cont dintr-o serie de tranzactii similare – de exemplu am inregistrat gresit extrasul de banca pe contul 5121.1 si dorim sa modificam in 5121.2. Putem corecta toate tranzactiile cu o singura miscare.

Se poate aplica filtru pe data calendaristica, contul in debit, contul in credit , depumire partener, CIF partener si multe alte criterii.
Functionalitatile principale sunt:
- cautarea dupa astfel de criterii cum sunt cele in exemplul de mai sus
- folosirea de elemente de cautare precum: este / nu este / contine / nu contine etc.
Dupa selectarea tranzactiilor, se poate trece la realizarea actiunii in masa dorite: stergerea inregistrarii si inlocuirea contului contabil.

In felul acesta, activitatea de prelucrare a datelor se poate face mult mai usor, printr-o singura operatiune, comparativ cu situatia in care ar fi trebuit ca toate aceste modificari sa fie efectuate tranzactie cu tranzactie.