Intrebari si raspunsuri ANAF(facebook) privind declaratia 318

Iata mai jos o sinteza a intrebarilor si raspunsurilor referitoare la declaratia 318 oferite de ANAF pe pagina de facebook in data de 30.09.2015 :

·         Se depune cate o D318 pentru fiecare stat membru in care a fost achitata TVA, in parte?

Pentru rambursarea TVA achitată în mai multe state membre ale Uniunii Europene, este necesar să depuneți, pe cale electronică, câte un formular 318 “Cerere de rambursare a taxei pe valoare adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal” pentru fiecare stat membru.
·         La 30 septembrie se depune D318 aferenta anului 2014 (sau trimestru din 2014) si / sau aferent trimestru din 2015?

Pâna la data de 30 septembrie 2015, se depune cererea aferentă anului 2014 sau perioada rămasă din anul 2014. În cazul în care cererea de rambursare se referă la o perioadă de rambursare de un an calendaristic sau la perioada rămasă dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.Dupa transmiterea cererii de rambursare, pentru a vedea stadiul în care se află aceasta, este necesară logarea pe portalul ANAF, unde va fi afişat un ecran despre „SPAŢIUL DVS.PRIVAT”, se selectează DECLARAŢII DEPUSE, apoi RAMBURSARE TVA şi se vizualizează ISTORIC DECLARAŢII. Aici se vor găsi toate mesajele de validare, inclusiv cele din străinătate

·         Daca o firma achizitioneaza combustibil OMV cu TVA din UE, si factureaza servicii transport fara TVA unor persoane impozabile din UE (prestarea de servicii transoport o declara in D390) mai are dreptul sa depuna D318? 

Referitor la achiziționarea de combustibil din Uniunea Europeană, menționăm că, puteți solicita rambursarea TVA din statul respectiv, ținând cont de “Lista de preferințe a statelor membre” , pe care o puteți accesa la următorul link :  http://static.anaf.ro/…/Declaratii_R/Decl318/Annex_II.htm.
Solicitarea rambursării TVA aferentă unor achiziţii de combustibil, nu este condiţionată de facturarea serviciilor de transport.
Pentru mai multe informaţii puteti accesa Ghidul privind recuperarea TVA achitată în alt stat membru al Uniunii Europene la următorul link:https://static.anaf.ro/…/Declaratii_R/Decl318/ghid_318.pdf

·         Se poate cere rambursarea de TVA achitata in alte tari din UE pentru achizitiile de combustibil si taxe de drum de catre o societate care face transporturi de persoane si colete (fara licenta, cu masini 8+1 si cap. cil. <3000 mc) din Romania spre alte tari precum Franta, Ungaria, Anglia?

Cererea se poate depune doar de persoanele care sunt inregistrate in scop de TVA.
Pentru depunerea formularului 318 “Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal” este necesar să fie avută în vedere „Lista de preferinţe a statelor membre” cuprinsă în Instrucţiunile de rambursare TVA din UE afişate pe site-ul ANAF care poate fi accesată prin următorul link:http://static.anaf.ro/…/Declaratii_R/Decl318/Annex_II.htm
În situaţia în care achiziţionarea de combustibil , respectiv taxa de drum se află în „Lista de preferinţe a statelor membre” se poate solicita rambursarea TVA din statul respectiv.
Pentru ţările exemplificate de dvs. „Lista de preferinţe a statelor membre” cuprinde rambursarea de TVA doar pentru achiziţia de combustibil nu şi pentru taxa de drum.

·         Firma platitoare de TVA cf art 153, neinregistrata in R.O.I achizitioneaza produse din Anglia. Furnizorul factureaza produsele cu TVA ( 20% ). Firma din Romania inregistreaza factura cu taxare inversa ? ,sau valoarea facturii cu tot cu TVA devine baza de impozitare in Romania, urmand sa solicite ulterior rambursarea TVA-ului platit in Anglia? 

Cererea de rambursare a taxei pe valoarea adăugată – formular 318, va fi completată şi transmisă doar pentru produsele şi serviciile înscrise în lista de preferinţă a fiecărui stat, aceste produse nefiind considerate achiziţii intracomunitare pentru care se aplică măsurile simplificate privind TVA.

·         Avem un salariat detasat in Italia pentru o perioada de 2 luni care, in vederea realizarii scopului sau de lucrari, a achizitionat diverse bunuri, atat cu factura cat si cu bon fiscal. Pe factura este mentionat numele sau (nu al companiei noastre), iar pe bonul fiscal nu este mentionat nimic. Pentru astfel de achizitii are dreptul compania noastra sa solicite rambursarea TVA din Italia? 

Puteţi solicita rambursarea taxei pe valoarea adaugată achitată în Italia, prin completarea şi depunerea formularului 318 “Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 147^2 alin. (2) din Codul fiscal” doar pe baza documentelor în care sunt înscrise datele de identificare ale societăţii şi doar pentru produsele şi serviciile înscrise în lista de preferinţă a Italiei. 

Articole similare

Comentariul tau aici