O companie nou infiintata care doreste sa se inregistreze ca platitor de TVA si care doreste sa efectueze operatiuni intracomunitare , va trebui sa parcurga urmatoarele etape :
I. In primul rand, dupa ce realizeaza inregistrarea a registrul comertului societatea poate sa depuna documentatia pentru inregistrarea ca platitor de TVA .
Aceasta documentatie trebuie sa contina :
· Declaratia 010 – in care se trece cifra de afaceri estimata;
· Anexa 2 la declaratia 010 ;
· Copie dupa rezolutie si certificatul constatator de la Registrul Comertului;
· Declaratia pe proprie raspundere cu locul unde se desfasoara activitatea (la sediul social , punct de lucru) obiectul de activitate
· Copie dupa actul de detinere a spatiului : extras CF nu mai vechi de 6 luni si contract de inchiriere sau comodat dupa caz;
· Copie dupa CI a administratorilor
· In cazul in care asociatii si administratorii sunt persoane straine : copie dupa pasaport + declaratie pe proprie raspundere ca nu au infractiuni conform OG 75/2001;
· In cazul in care societatea are puncte de lucru – copie dupa actul de detinere a spatiului : extras CF, contract de inchiriere/comodat si copie dupa certificatul constatator de infiintare a punctelor de lucru;
In cazul in care se opteaza pentru TVA la incasare se mai depune o notificare prin formularul 097.
II.Dupa depunerea documentatiei urmeaza controlul faptic la sediul societatii de catre un inspector din cadrul ANAF;
III.Dupa aprobarea dosarului se emite decizia de inregistrare ca platitor de TVA si se emite certificatul de inregistrare fiscala care se ridica de la sediu ANAF.
IV.In acest moment se poate pregati documentatia pentru inregistrare in ROI.
Documentatia este formata din :
· Declaratia 095
· Certificate de cazier judiciar pentru administratori, în cazul societăţilor pe acţiuni şi a celor în comandită pe acţiuni (numai pentru administratori);
Acestea se pot obtine de la Politie , fiind necesara completarea unui formular, atasarea unui timbru fiscal de 2 lei care trebuie achizitionat anterior de la oficiile postale si plata unei taxe de 10 lei la trezorerie.
· Cazierele judiciare pentru administratori şi pentru asociaţii ce deţin mai mult de 5% din capitalul social pentru celelalte forme de organizare avute de societate (SRL, SNC, SCS etc);
· Certificat constatator de la Registrul Comerţului pentru repartizarea capitalului social. Se poate obtine pe loc, dupa achitarea unei taxe de 45 de lei.
Dupa cateva zile urmeaza sa se ridice de la ANAF documentele aferente inregistrarii in ROI.