Inregistrarea PF si PJ in SPV – intrebari si raspunsuri ANAF

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

In data de 14.11.2018, ANAF a realizat pe pagina de Facebook o sesiune de asistenta cu privire la “Inregistrarea persoanelor fizice si persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual”. Iata cateva dintre intrebarile puse de contribuabili si raspunsurile acordate de specialistii ANAF:

a.) Intrebare contribuabil: “Buna ziua, I.I. (Intreprinderea Individuala) se inregistreaza ca Persoana Fizica sau ca Persoana Juridica?”

a.) Raspuns ANAF: “În cazul dvs, dacă vă înregistraţi pentru a accesa datele dvs pe CNP, pe baza credenţialelelor ( nume utilizator şi parolă) atunci accesaţi secţiunea de persoane fizice. Dacă vă înregistraţi pentru a accesa datele dvs pe II (CUI) atunci accesaţi secţiunea dedicată persoanelor juridice. În acest caz, veţi avea nevoie de un certificat digital calificat.”

b.) Intrebare contribuabil: “Sunt deja inregistrat aici.Cum fac logarea in sistem,ca eu reusesc sa vad doar datele de pe CNP?Cum fac sa vad si datele de pe CUI?”

b.) Raspuns ANAF: “Dacă dispuneţi de un certificat digital înregistrat pe portalul ANAF va puteți autentifica cu acesta în sistem cu un click pe butonul ”Autentificare certificat””

c.) Intrebare contribuabil: “Pentru inregistrare SPV persoane juridice mai trebuie sa te duci si la ANAF?”

c.) Raspuns ANAF: “Utilizarea SPV prin împuternicit sau prin reprezentantul desemnat este posibilă dacă îndeplinește, cumulativ, următoarele condiții:

a) împuternicirea sau mandatul de reprezentare este generală/general pentru toate operațiunile din SPV;

b) împuternicirea sau mandatul de reprezentare conține acordul cu privire la accesul la informațiile referitoare la istoricul acțiunilor anterioare din SPV al persoanei reprezentate;

c) sunt acceptați termenii și condițiile de utilizare a SPV.

Împuternicirea depusa odată cu formularul 150 a fost o împuternicire limitată doar pentru depunerea on-line a declarațiilor fiscale.”

d.) Intrebare contribuabil: “În cazul în care adresa de mail cu care sunt înregistrată la ANAF prin formularul 150 mi-a fost spartă si nu o mai pot folosi, cum o pot schimba cu o altă adresă in relatia cu dvs. ? Am intampinat această problemă cand am vrut să mă înregistrez in SPV. Mentionez ca detin semnătura digitală. Multumesc !”

d.) Raspuns ANAF: “În aceasta situatie va rugam sa transmiteti solicitarea dvs. utilizand Formularul de contact de pe pagina www.anaf.ro selectand categoria – Asistenta tehnica servicii informatice”

Mai multe intrebari si raspunsuri le puteti gasi pe pagina de Facebook a ANAF-ului – click aici-

Sursa: ANAF

Articole similare

Comentariul tau aici