Voucherul este un document emis de catre o persoana juridica si acordata clientilor sai , de obicei , in mod gratuit pentru fidelizarea acestora si pentru stimularea vanzarilor. Voucherele pot fi valorice sau sa aiba inscrise pe ele un procent de acordare de reduceri.
Ce trebuie sa fie inscris de regula pe voucher?
- Denumirea frmei emitente
- Valoare voucherului (in suma fixa sau in procent, dupa caz)
- Valabilitatea voucherului (data pana la care acesta poate fi utilizat)
- Seria si numarul voucherului
Voucherele care se acorda in mod gratuit nu reprezinta nici cheltuiala si nici venit, si nici nu se inregistreaza in evidentele contabile. Se recomanda totusi tinerea unei evidente extrabilantiere a voucherelor acordate in vederea efectuarii unei analize care sa arate eficienta acestei metode de stimulare a vanzarilor.
Voucherele reprezinta in fond o reducere de pret garantata anterior , acordata in vederea stimularii vanzarilor.
Exemplu . Se vand catre un client, persoana fizica, produse in valoare de 800 lei, la pret de vanzare cu amanuntul, TVA 24% din care 50 lei valoarea unui voucher si 750 lei incasare in numerar. Se emite bon fiscal.
Inregistrari contabile
– Vanzarea si incasarea in numerar a produselor:
5311 “Casa in lei” = % 750
707 “Venituri din vanzarea marfurilor” 605
4427 “TVA colectata” 145
– Vanzarea si incasarea pe baza voucherului:
5328 “Alte valori” = % 50
707 “Venituri din vanzarea marfurilor” 40
4427 “TVA colectata” 10
– Inchiderea contului 5328 “Alte valori” :
623 “Cheltuieli de protocol
reclama si publicitate” = 5328 “Alte valori” 50
Oana Tomoiaga
buna ziua! fiti amabili, spuneati anterior ca “Voucherele care se acorda in mod gratuit nu reprezinta nici cheltuiala si nici venit, si nici nu se inregistreaza in evidentele contabile.”
In baza acestui context, de ce este explicata mai jos metoda contabila de inregistrare a lor? De fapt care e baza legala pt neinregistrarea voucherelor?