Hotararea 295/31.03.2025 privind REGES ONLINE

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

In MOF nr. 279 din 31.03.2025 s-a publicat Hotararea nr. 295 din 31.03.2025 privind Registrul general de evidență a salariaților — REGES-ONLINE.

REGES-ONLINE este Registrul general de evidență a salariaților online — platformă informatică destinată completării, transmiterii, gestionării, consultării și procesării datelor referitoare la elementele contractului individual de muncă, cu respectarea dispozițiilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE
(Regulamentul general privind protecția datelor).

Pentru persoanele care urmează să desfășoare activitate în baza unui contract individual de muncă, încheiat potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sau în baza unor legi speciale, angajatorii menționați la art. 1 completează și transmit în Registru datele menționate la art. 4 alin. (2), cel târziu în ziua anterioară începerii activității de către
aceste persoane.
Angajatorii au obligația să completeze datele în Registru în ordinea cronologică a încheierii, modificării, suspendării și încetării contractului individual de muncă.

Dreptul și obligația privind completarea și transmiterea datelor în Registru sunt exclusiv ale angajatorului.
Completarea și transmiterea datelor în Registru, precum și prelucrarea acestora se realizează de către unul sau mai mulți salariați, desemnați prin decizie scrisă de către angajatori, cu respectarea prevederilor legale privind protecția și confidențialitatea datelor cu caracter personal.

La 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1005 din 19 decembrie 2017.

În termen de 6 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, angajatorii au obligația de a completa și de a transmite în Registru toate elementele contractelor individuale de muncă active la data accesării Registrului, care nu se regăsesc în sistemul informatic care face obiectul soluției tehnice pentru transmiterea datelor în registru de către angajatori, prevăzut de art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 privind registrul general de evidență a salariaților.

Pot sa-mi iau concediu de odihna daca sunt in preaviz?

Articole similare

Comentariul tau aici