Documente de intrare si iesire in contabilitate

Articol realizat cu sprijinul CIEL Romania, in cadrul programului de informare pentru contabili.

In contabilitatea oricarei entitati se utilizeaza un numar mare de documente. In acest articol am incercat sa le grupam in functie de scopul pentru care sunt utilizate.

Am pornit de la modul de structurare a documentelor in aplicatia CIEL V7 deoarece acopera toate necesitatile de introducere a datelor specifice contabilitatii si gestiunii.

Iata cum grupeaza CIEL V7 documentele utilizate astfel incat modul de lucru sa fie usor si eficient.

1.Documente de intrare

Aici regasesti documentele de achizitie, care determina intrari in contabilitate indiferent daca sunt bunuri sau servicii.

CIEL V7 include aici urmatoarele documente : factura de cumparare, factura externa- DVI, avizul de la furnizor, bonul fiscal de cumparare, factura de servicii, factura de cumparare cu imobilizari, avizul de la furnizor cu imobilizari, comanda de cumparare si nota de intrare-receptie.

1

2.Documente de iesire

In cadrul documentelor de iesire se regasesc : factura de vanzare, factura de vanzare cu imobilizari, factura de vanzare cu obiecte de inventar, avizul de expeditie, proforma, comanda de vanzare, oferta, bonul fiscal, casa de marcat.

Unele documente genereaza note contabile (de exemplu: factura), altele sunt doar documente de comunicare (de exemplu: comanda).

2

3.Documente interne

Aici poti introduce: bonul de consum, transferul intre depozite, nota de predare-primire, inventarul, procesul –verbal de constatare diferente, procesul verbal de modificare de pret, modificarea de cote TVA, modificarea valorilor din gestiunea global-valorica, stocul initial, bonul de consum pentru obiecte de inventar, procesul verbal de casare, procesul verbal de casare obiecte de inventar, transferul din stocuri imobilizari, transferul din stocuri obiecte de inventar.

Aici se regasesc toate documentele care nu provin din relatia cu un tert, fiind generate de activitati interne ale firmei: transferuri intre gestiuni, inventariere etc.

3

 

4.Documente de trezorerie

Trezoreria ocupa un loc special in activitatea fiecarei entitati, fiind supusa unor reguli distincte.

Pentru a reflecta tranzactiile de trezorerie, CIEL V7 utilizeaza urmatoarele optiuni: efecte de incasat/ platit, incasarea zilnica, chitanta, extrasul bancar, registrul de casa, decontul de trezorerie.

4

5.Note contabile

In CIEL V7 notele contabile pot fi introduse foarte simplu, prin optiunea Note contabile.

Poti defini machete pentru notele contabile care se repeta si poti urmari veniturile si cheltuielile in avans in mod automat.

5

Asadar, modul de organizare a documentelor interne propus de aplicatiile CIEL V7 poate fi aplicat de catre orice entitate. Este un model simplu care asigura o structurare optima a documentelor interne, cu atat mai mult in contextul noilor schimbari legislative care afecteaza si aceast aspect al contabilitatii.

logo100x100

 

Articole similare