Dispozitie de plata si incasare catre casierie

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Dispozitia de plata/încasare este documentul ce serveste ca dispozitie pentru casierie, pentru efectuarea platilor în numerar atât a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de încasat de catre titularul de avans, drept justificare a sumelor mai mari decât avansul primit pentru procurarea de materiale sau dispozitie pentru casierie, pentru încasarea în numerar a unor sume ce nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale.

Dispozitia de plata-încasare se întocmeste într-un exemplar de compartimentul financiar-contabil, atunci când se utilizeaza ca dispozitie de plata în momentul în care nu exista alte documente prin care se dispune plata (ex: stat de salarii sau lista de avans chenzinal), atunci când se utilizeaza ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale sau atunci când se utilizeaza ca dispozitie de încasarea în cazul lipsei altor documente prin care se dispune încasarea ( ex: avize de plata, somatii de plata).

Dispoziţia de plată/încasare către casierie serveşte ca:

– dispoziţie pentru casierie, în vederea achitării în numerar a unor sume, potrivit dispoziţiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum şi a diferenţei de încasat de către titularul de avans în cazul justificării unor sume mai mari decât avansul primit, pentru procurare de materiale;

– dispoziţie pentru casierie, în vederea încasării în numerar a unor sume care nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispoziţiilor legale;

– document justificativ de înregistrare în Registrul de casă şi în contabilitate, în cazul plăţilor în numerar efectuate fără alt document justificativ.

Dispoziţia de plată/încasare către casierie se întocmeşte:

– în cazul utilizării ca dispoziţie de plată, când nu există alte documente prin care se dispune plata (ex.: stat de salarii sau lista de avans chenzinal);

– în cazul utilizării ca dispoziţie de plată a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale;

– în cazul utilizării ca dispoziţie de încasare, când nu există alte documente prin care se dispune încasarea (avize de plată, somaţii de plată).

MODEL FORMULAR CONFORM O 2634/2015 :

Articole similare

Comentariul tau aici