Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Multe entitati functioneaza in sedii inchiriate de la persoane fizice.
Iata o sinteza a cheltuielilor:
Cheltuiala | Document justificativ |
Chiria | Contractul de inchiriere |
Utilitati: apa, gaz, energie | Decont +factura emisa pe numele proprietarului in anexa (nu se poate deduce TVA fiind pe numele proprietarului) |
Intretinere -daca e un apartament | Decont; chitanta de la administratorul de bloc daca plata este in numerar, tabel cu cheltuielile comune+extras de banca, daca plata este prin banca |
Internet/telefonie | Factura (care poate fi pe numele chiriasului) si atunci se poate deduce si TVA |
Taxe locale | Decizia de impunere |
Cel mai frecvent toate cheltuielile enumerate sunt in sarcina chiriasului cu exceptia impozitului local care se plateste de catre proprietar.
Ce trebuie sa stii :
- poti deduce TVA-ul de pe facturile de utilitati doar daca sunt emise pe numele firmei;
- pentru inregistrarea in contabilitate este recomandat sa intocmesti un decont lunar cu toate aceste cheltuieli pe baza de facturi emise pe numele proprietarului: apa, gaz, energie, intretinere.
- in cazul în care sediul unui contribuabil ocupa partial locuința proprietate a unei persoane fizice, fiscal, cheltuielile de funcționare, întreținere și reparații aferente sediului sunt deductibile în limita determinată pe baza raportului dintre suprafața pusă la dispoziție contribuabilului, menționată în contractul încheiat între părți, și suprafața totală a locuinței. Contribuabilul va justifica cheltuielile de funcționare, întreținere și reparații aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele încheiate cu furnizorii de utilități și alte documente.
