Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
Potrivit Legii nr. 207/2015, contribuabilul are obligatia de a declara organului fiscal central, in termen de 30 de zile, infiintarea de sedii secundare. Totodata, acesta are obligatia de a declara, in termen de 30 de zile, infiintarea de filiale si sedii secundare in strainatate.
Ce este sediul secundar?
Prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea. Prin sediu secundar se intelege si un santier de constructii, un proiect de constructie, ansamblu sau montaj ori activitati de supervizare legate de acestea, numai daca santierul, proiectul sau activitatile dureaza mai mult de 6 luni. Sunt sedii secundare sediile permanente definite potrivit Codului fiscal.
Atentie! Contribuabilul care inregistreaza sediile secundare ca platitoare de salarii si de venituri asimilate salariilor, nu are obligatia declararii acestor sedii.
- Declaratia va fi insotita de o copie de pe certificatul de inregistrare fiscală a contribuabilului de care apartine sediul secundar sau filiala, precum si de copii ale documentelor doveditoare ale informatiilor inscrise in aceasta.
- Declaratia de inregistrare fiscala se intocmeste prin completarea unui formular pus la dispozitie gratuit de organul fiscal central si este insotita de acte doveditoare ale informatiilor cuprinse in aceasta.
- Declaratia de inregistrare fiscala cuprinde: datele de identificare a contribuabilului, datele privind vectorul fiscal, datele privind sediile secundare, datele de identificare a imputernicitului, datele privind situatia juridica a contribuabilului, precum si alte informatii necesare administrarii creantelor fiscale.
Autor articol: Diana Dragomir, economist, profil Linkedin -click aici-