Sistemul Optical Character Recognition (OCR) este un sistem de procesare digitala a documentelor care permite transformarea imaginilor in text. Acest sistem a fost implementat recent in aplicatia SmartBill (Android sau iOS) si permite inregistrarea cheltuielilor prin simpla fotografiere a documentelor (bonuri, facturi ) fiind un pas important in usurarea modului de tinere a evidentei cheltuielilor de catre antreprenori.
Pasii sunt urmatorii:
1.din sectiunea Cheltuieli se selecteaza camera telefonului
2.se face o fotografie a documentului (bon sau factura)
3. se preiau informatiile in pagina de cheltuiala
4. se salveaza inregistrarea dupa verificarea corectitudinii.

Presupunem ca dorim sa inregistram un bon de combustibil – cel din imaginea de mai jos:

Din aplicatia SmartBill se activeaza camera si se fotografiaza documentul. Este importanta configuratia bonului si a facturii precum si starea fizica a acestuia pentru precizia inregistrarii.
Prelucrarea imaginilor incepe cand apesi butonul de confirmare.
Aplicatia va completa automat campurile cu date de pe bon. Datele care nu sunt completate se pot completa manual.

In situatia in care pe bon exista mai multe cote de TVA nu se va prelua nici una. Pentru inregistrarea separata a pozitiilor, pentru fiecare tip de TVA trebuie sa se selecteze modul Detaliat de inregistrare.
Dupa introducere se verifica datele si se salveaza.
Daca documentul nu intra intr-o singura poza, se pot realiza mai multe poze, care se prelucreaza impreuna. Numarul acestora este indicat intr-o fereastra in partea dreapta jos, cand te afli in ecranul camerei active sau in partea centrala de sus, cand esti in pagina de vizualizare.
Este important de mentionat ca pozele pe baza carora s-a facut inregistrarea cheltuielii raman atasate la aceasta si pot fi accesate oricand ulterior prin icon-ul Atasament („agrafa”).
In felul acesta antreprenorii pot sa isi tina evidenta cheltuielilor mult mai rapid si mai usor fiind un pas important in eliminarea muncii manuale. Afla mai multe aici.