Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Conform ordinului 450 din 31 martie 2016, depunerea pentru aceeasi perioada de raportare a unui alt set de situatii financiare se poate efectua numai prin corectarea anumitor erori.
Erorile ce pot fi corectate sunt cele determinate de completarea eronata a urmatoarelor:
- denumirile entitatilor raportoare;
- codul unic de inregistrare al entitatii raportoare;
- activitatile CAEN;
- forma de proprietate;
- indicatorii raportati prin formularul Bilant/Situatia activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, daca valoarea acestor indicatori poate fi dovedita de alte documente;
- numarul de salariati si/sau a indicatorilor raportati prin formularul Date informative.
Pentru erorile mentionate mai sus nu este prevazut un termen maxim de corectare.
Alte erori ce pot fi corectate:
- transmiterea electronica de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale in loc de declaratie de inactivitate, precum si transmiterea electronica a declaratiei de inactivitate in loc de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale;
- transmiterea electronica de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale folosind un format de raportare cuprins in programul de asistenta, diferit de cel corespunzator tipului de entitate sau netransmiterea electronica a tuturor documentelor prevazute de lege (raportul administratorilor, declaratia pe propria raspundere, raportul auditorului statutar etc.).
- intocmirea si transmiterea electronica de situatii financiare anuale/raportari contabile anuale folosind date eronate, determinate inclusiv de procesele de extragere si prezentare a informatiilor din bazele de date;
Cum se corecteaza erorile constatate?
In cazul corectarii unor erori, ulterior depunerii situatiilor financiare anuale/raportarilor contabile anuale, operatorii economici si persoanele juridice fara scop patrimonial pot depune numai la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice un alt set de situatii financiare anuale si documentele cerute de lege, respectiv raportari contabile anuale, dupa caz, care vor cuprinde informatii corectate.
Entitatile depun situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale la registratura unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice in format electronic, impreuna cu situatiile financiare anuale/raportarile contabile anuale listate cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice, semnate potrivit legii.
In vederea depunerii situatiilor financiare anuale/raportarilor contabile anuale in format hartie si in format electronic, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor Publice pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care se genereaza un fisier de tip PDF, avand atasat un fisier xml, care contine datele de identificare a entitatii, precum si un fisier cu extensia zip.
Pentru situatiile financiare anuale fisierul cu extensia zip va contine situatiile financiare anuale și documentele cerute de lege, asa cum acestea sunt intocmite de entitati si scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 10 MB a fișierului PDF la care este atasat fisierul zip.
De asemenea, administratorul trebuie sa depuna si o declaratie pe propria raspundere, din care sa rezulte ca documentele respective au fost retransmise ca urmare a corectarii erorilor constatate, cu indicarea naturii erorii corectate, precum si faptul ca acestea reflecta realitatea entitatii raportoare. Aceasta declaratie pe propria raspundere se va include in fisierul zip atasat bilantului PDF. Un exemplar in format tiparit al acestei declaratii va fi depus la registraturile unitatilor teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, impreuna cu situatiile financiare/raportarile anuale corectate.