Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Evidenta banilor prin casa si banca este o operatiune importanta in orice contabilitate si gestiune.
Cu cat numarul de operatiuni este mai mare cu atat timpul care trebuie alocat pentru inregistrare este mai mare si riscul de a gresi este mai ridicat.
Casa
Documentul principal si cel mai important este registrul de casa, care se intocmeste de catre cel care are obligatia gestionarii casieriei.
De regula in firmele mai mari exista un casier desemnat care este singurul care are acces la aceasta si care are obligatia de a elibera/pastra documente pentru fiecare intrare sau iesire de numerar.
In firmele mai mici, de cele mai multe ori registrul de casa se tine la contabilitate, fiindca aici se introduc operatiunile de incasari si plati in softul utilizat pentru gestiune si astfel, tot aici se si emit documentele de intrare-iesire necesare.
Arhivarea se face de regula intr-un dosar separat care contine pentru fiecare zi:
- registrul de casa
- documentele de intrare- iesire numerar : chitante, dispozitii de plata, dispozitii de incasare
Atentie! In cazul tranzactiilor cu numerar se aplica prevederile Legii 70/2015 privind tranzactiile cu numerar.
Daca utilizezi SmartBill Conta, poti introduce usor registrul de casa si documentele aferente, poti sa accesezi aplicatia de oriunde ai acces la Internet.


In plus, la depasirea plafoanelor de tranzactii cu numerar vei fi notificat de catre aplicatie si astfel vei putea evita depasirile.
Ce mai poti face in aplicatia SmartBill Conta?
- poti importa borderourile de la curieri;
- poti introduce deconturile de la angajati, pe fiecare angajat definit in modulul de salarizare dar si pentru colaboratori;
- poti sa ai registrul de casa in lei, dar si in valute.
Banca
Banca presupune inregistrarea extraselor primite de la banci sau trezorerie.
De regula acestea se arhiveaza intr-un dosar separat. Pot fi listate sau pastrate in format electronic, in functie de procedura interna a firmei.
Daca lucrezi in SmartBill ai avantajul ca poti importa extrasul de banca in CSV de la anumite banci, si astfel, nu mai trebuie sa introduci manual incasarile, platile si comisioanele sau alte operatiuni de pe extras.
Mai mult, aplicatia “imperecheaza” automat facturile din sold cu incasarile si iti propune un model de reconciliere pe care trebuie doar sa il validezi.

Tot ce trebuie sa faci este sa:
1.Obtii extrasul de cont in format csv de la banca;
2. Sa-l salvezi local
3. Sa il importi prin butonul “Import extras” asa cum se vede in imaginea de mai sus.
La finalul fiecarei luni, se vor verifica analiticele conturilor de banca cu soldul de pe extrasul de banca.
Daca in cazul casieriei se aplica legislatia cu plafoanele de incasari si plati, in cazul bancilor nu exista astfel de restrictii.