Codurile de produse si codurile de bare

In cazul gestiunilor complexe, cu produse numeroase si cu rulaj rapid se impun anumite modalitati de a fluidiza desfasurarea activitatii si de a minimiza erorile.

Doua solutii pentru a realiza acest lucru sunt :

utilizarea codurilor de produse si

utilizarea codurilor de bare.

Codurile de produsepresupun asocierea denumirii fiecarui produs din gestiune cu un set de caractere care vor constitui codul acelui produs. Aceste coduri trebuie alese cu grija astfel incat sa nu contravina tocmai scopului lor: eficientizarea activitatii.

Fiecarui tip de produs trebuie sa ii corespunda un cod unic.

Firmele isi pot stabili intern o modalitate de codificare sau pot adopta codurile utilizate de furnizori.

In codurile stabilite intern se pot reflecta informatii utile pentru raportare : locatie, furnizor, categorie, etc.

Utilizand codurile de produse poti sa pregatesti rapoarte mult mai usor. De exemplu poti sorta in excel produsele dupa locatie, dupa furnizor, dupa categorie, etc.

Codurile de bare – sunt un alt instrument foarte util, prin care se poate introduce marfa mai rapid in gestiune si se pot efectua inventarele mai usor.

Codurile de produse sunt bine sa fie alese astfel incat sa poata fi translatate in coduri de bare.

In Smart Bill se poate lucra cu coduri de produs si de bare foarte usor. Tot ce trebuie sa faci este sa activezi aceste optiuni din meniul de configurare:

Astfel, poti opta sa folosesti coduri de produse si apoi sa le afisezi sau nu pe documente.

Aceasta ultima situatie acopera cazul in care doresti sa utilizezi codurile doar pentru scopuri interne.

Utilizand codurile de bare si un cititor, in Smart Bill poti sa efectuezi inventarierea direct in aplicatie. Trebuie doar sa conectezi cititorul la un laptop sau o tableta si apoi sa te deplasezi in locatiile unde se afla produsele pentru a culege informatiile.

In plus, in Smart Bill, codurile de bare se pot folosi si pentru emiterea de bonuri fiscale.

Asadar, codificarea produselor aduce multe avantaje companiilor insa trebuie implementata cu atentie. Este utila in special companiilor cu rulaje mari, sortimente diversificate, si chiar si celor care vand produse prin magazinele online.

Articole similare