In activitatea unui intreprinzator este foarte probabil ca cel putin o data acesta sa aiba de a face cu stornarea sau anularea unei facturi.
In vederea corectarii unei facturi se procedeaza astfel:
a) in cazul in care nu am transmis factura catre beneficiar, anulam factura eronata si emitem o noua factura corecta;
b) in cazul in care am transmis factura eronata beneficiarului, avem doua posibilitati:
- fie emitem o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus, iar pe de alta parte, informatiile si valorile corecte;
- fie emitem o noua factura continand informatiile si valorile corecte si concomitent emitem o factura cu valorile cu semnul minus in care vom inscrie numarul si data facturii corectate.
Anularea facturilor presupune taierea tuturor exemplarelor cu o linie si scrierea pe ele ANULAT. Acest lucru se procedeaza pentru toate cele trei exemplare ale facturii, dupa care se capseaza si se pastreaza in evidenta contabila.
Stonarea facturilor reprezinta o operatiune similara anularii, dar care presupune intocmirea unei alte facturi identice celei care se storneaza, dar cu toate valorile pe minus.
ATENTIE ! Nu se pot face stornari si anulari pe motiv de neplata a facturilor daca marfurile si serviciile au fost deja livrate. Insa daca este vorba despre servicii facturate in avans, se poate face stornare.
Oana Tomoiaga