Ce perioade fiscale se aplica in 2021 pentru TVA si D 112 ?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Perioada fiscala a unei taxe reprezinta frecventa cu care trebuie sa declaram si sa platim acea taxa.

Fiindca exista mai multe tipuri de taxe, redam mai jos o situatie centralizatoare a taxelor si a perioadei fiscale a fiecareia.

1.TVA


Regula generala : perioada fiscala este luna calendaristica
Exceptie: trimestrul, daca ai cifra de afaceri sub 100.000 eur si nu ai efectuat achizitii intracomunitare de bunuri (art.322 Cod fiscal)


Schimbarea perioadei fiscale in 2021-fata de 2020 :

1.Daca in anul 2020:
– perioada fiscala a TVA a fost luna;
– cifra de afaceri a fost sub 100.000 euro si
– nu s-au realizat achizitii intracomunitare de bunuri, atunci perioada fiscala a TVA in 2021 este trimestrul.
Declaratii care se depun:
D 700 (010/070) pana in 15.01.2021
D 094 pana in 25.01.2021

2.Daca in 2020:
– perioada fiscala a fost trimestrul;
– cifra de afaceri a fost peste 100.000 euro atunci in 2021 perioada fiscala a TVA este luna.
Declaratii :
D 700 (010/070) pana in 15.01.2021

3.Daca in anul 2020:
– perioada fiscala a fost trimestrul;
– cifra de afaceri a fost sub pafonul de 100.000 euro;
– nu s-au realizat achizitii intracomunitare de bunuri atunci perioada fiscala ramane trimestrul in 2021
Declaratii:
D 094 pana in 25.01.2021.

2.Salarii

Regula generala: perioada fiscala este luna calendaristica.
Declaratia 112 se depune lunar, pana la data de 25, inclusiv, a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza impozitul pe venit si contributiile sociale.
Exceptie: trimestrul

Cine poate depune trimestrial?

Declaratia 112 se poate depune trimestrial, pana la data de 25 inclusiv, a lunii urmatoare trimestrului de catre angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, care fac parte din urmatoarele categorii:

  • asociații, fundații sau alte entități fără scop patrimonial, persoane juridice cu exceptia institutiilor publice
  • persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit care, în anul anterior, au înregistrat venituri totale de până la 100.000 euro și au avut un număr mediu de până la 3 salariați exclusiv;
  • persoanele juridice plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor care, în anul anterior, au avut un număr mediu de până la 3 salariați exclusiv;
  • persoanele fizice autorizate și întreprinderile individuale, precum și persoanele fizice care exercită profesii liberale și asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, persoanele fizice care dețin capacitatea de a încheia contracte individuale de muncă în calitate de angajator, care au, potrivit legii, personal angajat pe bază de contract individual de muncă.

Exista si aici exceptii : Daca in cursul trimestrului angajatii beneficiaza de concedii si indemnizații de asigurari sociale de sanatate sau le inceteaza calitatea de asigurat, angajatorii, depun declarația pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a intervenit concediul medical sau incetarea calitații de asigurat.
In acest caz, declarația/declarațiile aferenta/ aferente perioadei ramase din trimestru se depune/se depun pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului. In cazul in care incetarea calitații de asigurat are loc in luna a doua a trimestrului, se vor depune atat declarația pentru prima luna a trimestrului, cat si cea pentru luna a doua, urmand ca dupa incheierea trimestrului sa se depuna numai declarația pentru luna a treia.

Inchiderea anului 2020

Articole similare

Comentariul tau aici