Ce este nou in solutionarea cererilor de rambursare de TVA

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Recent pe site-ul AJFP Braila a fost publicat un comunicat cu privire noutăţile privind soluţionarea cererilor de rambursare de TVA.

Potrivit acestuia în Monitorul Oficial al României nr.262/ 13.04.2017 a fost publicat OPANAF nr. 1.232/ 2017 privind modificarea şi completarea OPANAF nr.3.699/ 2015 pentru aprobarea Procedurii de soluţionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opţiune de rambursare şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare.

Noua reglementare este menită să conducă, atât la soluţionarea promptă a solicitărilor contribuabililor, cât şi la o utilizare eficientă a resurselor administraţiei fiscale şi se aplică deconturilor cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare depuse după data de 1 mai 2017.

Orice persoană impozabilă, înregistrată în scopuri de TVA, poate solicita rambursarea sumei negative a taxei din perioada fiscală de raportare. În acest sens, aceste persoane trebuie să bifeze caseta corespunzătoare din decontul de taxă din perioada fiscală de raportare (formularul 300), decontul fiind şi cerere de rambursare.

De asemenea, ele pot cere reportarea soldului sumei negative în decontul perioadei fiscale următoare. În cazul deconturilor cu sume negative de TVA pentru care se solicită rambursarea TVA, acestea se vor soluţiona în funcţie de gradul de risc fiscal pe care acestea îl prezintă.Pentru deconturile cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare cu risc fiscal mic se emite decizia de rambursare în termen de 1 zi de la încadrarea la risc fiscal mic, în loc de maximum 5 zile, aşa cum era prevăzut în procedura anterioară.

Sursa: ANAF

Articole similare