Cat timp se arhiveaza statul de plata? Cadru legislativ

In Normele specifice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile, este reglementat si statul de salarii cu normele specifice de intocmire si utilizare aferente acestuia.

Potrivit legislatiei in vigoare, acestea stabilesc ca documentul se intocmeste lunar (pe sectii, ateliere , servicii etc) fie intr-un exemplar, fie in doua exemplare, dupa caz. Documentele care atesta timpul efectiv de lucru, de concediu de odihna sau certificatele medicale se anexeaza la acesta. In cadrul acestui document trebuie sa fie inscrise toate platile efectuate  in cursul lunii cum sunt avansul  , indemnizatiile de concediu pentru a oferi o imagine cat mai fidela a sumelor  cu privire la salariile si retinerile legale din salarii.

Informatiile pe care trebuie sa le contina in mod obligatoriu statul de salarii, potrivit  OMEF 3512/2008   sunt:

  • denumirea unitatii, sectiei, serviciului etc.;
  • denumirea formularului; intocmit pentru luna, anul;
  • numele si prenumele salariatilor;
  • venitul brut;
  • contributia individuala de asigurari sociale;
  • contributia individuala la bugetul asigurarilor pentru somaj;
  • contributia pentru asigurari sociale de sanatate;
  • cheltuieli profesionale;
  • venitul net;
  • deducere personala de baza;
  • deduceri suplimentare;
  • venitul baza de calcul;
  • impozitul calculat si retinut;
  • salariul net.

Statul de salarii se arhiveaza, timp de 50 de ani, la compartimentul financiar contabil.

Oana Tomoiaga

Sursa: OMFP 3055/2008

Articole similare

Comentariul tau aici