Comunicat ANAF
” Proiect de ordin pentru modificarea si completarea Ordinul preşedintelui ANAF nr. 3582/2013 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii si pentru aprobarea Procedurii de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii.
În vederea creşterii eficienţei activităţii de administrare a contribuabililor, a îmbunătăţirii colectării veniturilor bugetare, cât şi pentru întărirea relaţiei de parteneriat cu contribuabilii a fost necesară reorganizarea activităţii de administrare. Una din acţiunile de aducere la îndeplinire a măsurii de îmbunătăţire a colectării o constituie administrarea şi monitorizarea distinctă a unor categorii de contribuabili, definite pe baza unor criterii de selecţie stabilite prin ordin al preşedintelui ANAF .
Având în vedere faptul că unul dintre obiectivele principale ale ANAF îl constituie creşterea veniturilor bugetelor administrate de această instituţie, îmbunătăţirea modului de segmentare a contribuabililor care generează o pondere importantă a veniturilor bugetare, precum şi administrarea acestora printr-o structură special creată în acest scop, reprezintă un deziderat menit să contribuie la atingerea obiectivelor propuse.
Faţă de cele de mai sus considerăm că, în prezent, este oportun şi necesar ca structura contribuabililor mijlocii administraţi în prezent prin administraţiile judeţene ale finanţelor publice şi Direcţia generală regională a finanţelor publice Bucureşti, prin Administraţia fiscală pentru contribuabilii mijlocii, după caz, pentru că actualele criterii de selecţie a contribuabililor mijlocii, stabilite prin Ordinul preşedintelui ANAF nr. 3582/2013 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare, să poată fi pe deplin cuantificate în următoarea perioadă.
Având în vedere cele mai sus expuse, s-a întocmit un proiect de ordin de modificare şi completare a Ordinului preşedintelui ANAF nr. 3582/2013, cu modificările şi completările ulterioare, prin care se propune menţinerea în administrarea structurilor abilitate a contribuabililor mijlocii existenţi în prezent în administrarea acestora.
În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 728/26.11.2013 a fost publicat Ordinul preşedintelui ANAF nr. 3.582/2013 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii prin care au fost adaptate criteriile de selecţie a contribuabililor mijlocii care sunt administraţi de către administraţiile judeţene ale finanţelor publice începând cu anul 2014.
Totodată, a fost emis Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administarea Fiscală nr. 3.749 din 05.12.2013 pentru aprobarea Listei marilor contribuabili şi a Listei contribuabililor mijlocii. Aceste liste, împreună cu lista sediilor secundare ale contribuabililor mari si mijlocii sunt publicate pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice – portalul Agenţiei Naţionale de Administare Fiscală.
Precizăm că, potrivit dispoziţiilor art. 7 alin. (2) din O.P.A.N.A.F. nr. 3.582/2013, procedura de administrare şi monitorizare a marilor contribuabili, respectiv a contribuabililor mijlocii va fi aprobată prin ordin al preşedintelui ANAF.
Având în vedere faptul că vechile ordine care reglementau procedura de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii, respectiv:
-Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.340/2006 pentru aprobarea Procedurii de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.074/2006 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti, şi
-Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 269/2007 pentru aprobarea Procedurii de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea aplicării Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 266/2007 privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mijlocii la administraţiile finanţelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene,
trebuie abrogate ca urmare a faptului că ordinele ministrului finanţelor publice în baza cărora au fost aprobate sunt în prezent abrogate, s-a impus elaborarea unui proiect de ordin în vederea aplicării procedurii de administrare şi monitorizare a contribuabililor mijlocii la nivelul organelor fiscale teritoriale.”