Depunerea situatiilor financiare pe 2023-termen anexe: O5394/2023

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

In MOF nr. 11 din 08.01.2023 s-a publicat Ordinul 5.394/2023. — Ordin al ministrului finanțelor privind principalele
aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor.

Structurarea proiectului de ordin este similară Ordinului ministrului finanțelor nr. 4.268/2022 privind principalele aspecte legate de întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare pentru data de 31 decembrie 2022.

Noutati in depunerea situatiilor financiare pe 2023

Față de informațiile raportate la data de 31 decembrie 2022, se vor raporta distinct următoarelor categorii de cheltuieli:

  • cu redevențele;
  • locațiile de gestiune;
  • chiriile;
  • aferente drepturilor de proprietate intelectuală; cheltuieli de management;
  • de consultanță.

Similar cheltuielilor cu dobânzile, pentru cheltuielile menționate se vor prezenta distinct cele ocazionate de operațiuni cu entitățile afiliate.

Termene de depunere

Termenele pentru depunerea situațiilor financiare anuale la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor sunt
următoarele:
a) pentru societățile, societățile/companiile naționale, regiile autonome, institutele naționale de cercetare-dezvoltare, 150 de
zile de la încheierea exercițiului financiar;
b) pentru celelalte persoane prevăzute la art. 1 alin. (1)—(3) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările
ulterioare, 120 de zile de la încheierea exercițiului financiar.

Semnarea situatiilor financiare pe 2023

Situațiile financiare anuale se semnează de persoanele abilitate potrivit legii.
Situațiile financiare anuale se semnează și de către administratorul sau persoana care are obligația gestionării entității.
Conform prevederilor Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, situațiile
financiare anuale sunt supuse aprobării de către adunarea generală a acționarilor/asociaților

Entitățile pot depune situațiile financiare anuale și documentele cerute de lege, în format hârtie și în format electronic, la registratura unităților teritoriale ale Ministerului Finanțelor sau la oficiile poștale, prin scrisori cu valoare declarată, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 627/1995 privind îmbunătățirea disciplinei depunerii bilanțurilor contabile și a altor documente cu caracter financiar-contabil și fiscal, de către operatorii economici și alți contribuabili, sau numai în
formă electronică pe portalul www.e-guvernare.ro, semnate cu certificat digital calificat. Entitățile depun situațiile financiare
anuale la registratura unităților teritoriale ale Ministerului Finanțelor sau la oficiile poștale, prin scrisori cu valoare
declarată, pe suport magnetic, împreună cu situațiile financiare anuale listate cu ajutorul programului de asistență elaborat de
Ministerul Finanțelor, semnate potrivit legii.

În vederea depunerii situațiilor financiare anuale în format hârtie și în format electronic sau numai în formă electronică,
semnate cu certificat digital calificat, entitățile folosesc programul de asistență pus la dispoziție gratuit de către Ministerul Finanțelor pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, prin care se generează un fișier de tip PDF, având atașat un fișier xml, precum și un fișier cu extensia zip.

Fișierul cu extensia zip va conține prima pagină din situațiile financiare anuale listată cu ajutorul programului de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor, semnată, potrivit legii, precum și documentele cerute de lege, așa cum acestea sunt întocmite de entități, toate acestea fiind scanate, alb-negru, lizibil și cu o rezoluție care să permită încadrarea în limita a 9,5 MB a fișierului PDF la care este atașat fișierul zip. Fișierele zip atașate situațiilor financiare anuale nu vor conține parolă.

Citeste si : Plafoane fiscale 2024

Articole similare

3 Thoughts to “Depunerea situatiilor financiare pe 2023-termen anexe: O5394/2023”

  1. Gigilica

    Nu cumva microintreprinderile au termen de depunere 31.03.2024, iar daca depasasec acest termen trec automat la impozit pe profit???

    1. Balazs Rozalia

      Chiar astazi am citit si eu.

Comentariul tau aici