Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!
Platforma http://csu.prevenire.gov.ro/ prin care se pot obtine certificatele pentru situatii de urgenta este functionala din 05.04.2020.
Certificatele NU sunt necesare pentru depunerea cererilor de somaj tehnic la ANOFM.
Certificatele de situație de urgență sunt emise în doua forme:
- TIP 1 (ALBASTRU) – pentru întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate (afectați de Ordonanțele Militare)
- TIP 2 (GALBEN) – pentru înregistrarea unei diminuări a încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020.
Certificatele se utilizează în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/ măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, în condițiile legii.
Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.
Cererea pentru eliberarea CSU se realizează EXCLUSIV prin intermediul acestei platforme, iar eliberarea certificatelor se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării .
Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri eliberează CSU doar pe perioada existenței stării de urgență în România.
Certificatele sunt valabile fără semnătură și ștampilă.
Verificarea veridicității acestora se poate efectua tot pe această platformă, prin realizarea asocierii dintre operatorul economic și seria/numărul certificatului.
nu gasesc model declarative pe propria raspundere cu semnatura electronica