Asociat unic si administrator-prevederi legale si restrictii

Pentru Facturare si Gestiune recomandam SmartBill. Incerci GRATUIT!

Prevederile legale in ce priveste administratorii si asociatii societatilor comerciale (SRL) sunt mentionate in Legea societatilor comerciale (L 31/1990).

Exista cateva lucruri bine de stiut si cateva restrictii in ce priveste dobandirea calitatii de asociat unic si administrator:

1.Poate cea mai importanta mentiune este ca o persoana nu poate fi asociat unic decat intr-o singura societate comerciala. (art. 14 alin. (1) al L 31/1990).

Aceasta inseamna ca nu poti detine 2 SRL-uri in proportie de 100%. Poti sa detii 100% partile sociale intr-o entitate, dar in cea de-a doua trebuie sa ai un asociat. Nu exista un numar maxim de firme in care poti detine calitatea de asociat (nu unic).

2. În societatea cu răspundere limitată, numărul asociaților nu poate fi mai mare de 50 (art. 12 al L 31/1990).

3.Daca esti asociat si/sau administrator poti sa prestezi pe firma activitate fara sa fie necesar sa fii si angajat.

4. Partile sociale ale unei SRL poti de detinute atat de catre persoane fizice cat si juridice. Cu alte cuvinte, un SRL poate fi asociat la un alt SRL.

 Exista insa o restrictie : o societate cu răspundere limitată nu poate avea ca asociat unic o altă societate cu răspundere limitată, alcătuită dintr-o singură persoană.

Articole similare

3 Thoughts to “Asociat unic si administrator-prevederi legale si restrictii”

  1. Flory

    Buna ziua,
    La punctul 3 din articolul dumneavoastra scrie ca daca esti asociat si/sau administrator poti sa prestezi pe firma activitate fara sa fie necesar sa fii si angajat. Asa stiam si eu. Sunt asociata cu inca o persoana la o firma, persoana respectiva fiind si administrator. Desi contabilul mi-a spus ca eu ca asociat pot sa prestez servicii fara sa fiu angajat, tot aud si citesc pe net ca nu este asa, ca imi trebuie contract cu firma. Ma puteti lamuri va rog? Daca se poate cu texte din lege. Va multumesc foarte mult!

  2. chirita octavian

    buna ziua,
    sunand intr-una dintre zile la ITM, mi-au spus ca un administrator care nu este asociat nu poate presta activitate fara sa fie si angajat. La punctul 2 de mai sus dumneavoastra sustineti ca poate presta. Mi s-a mai intamplat inclusiv cu cei de la ANAF sa nu stie cum stau lucrurile asa ca e foarte posibil si la ITM sa fie la fel… Va rog lamuriri daca este posibil.
    multumesc

    1. admin

      Buna ziua, raspundem cu intarziere (ne cerem scuze) – in opinia noastra administratorul nu trebuie sa fie angajat ca sa poata presta activitate la sediul firmei, in baza articolului articolul 70 din Legea societatilor comerciale care arata la alin (1) ca administratorii pot face toate operațiunile cerute pentru aducerea la îndeplinire a obiectului de activitate al societății, afară de restricțiile arătate în actul constitutiv. Asadar, administratorii au libertarea de a face toate aceste actiuni necesare derularii corespunzatoare a activitatii. Mai mult, administratorii pot sa fie numiti in baza unui contract de mandat, care nu e este un contract de munca. Mandatul poate fi cu titlu gratuit sau remunerat. Acestea sunt argumentele pe care le aducem ideii sustinute de noi.

Comentariul tau aici