In data de 11.05.2016 ANAF a propus un nou proiect de ordin pentru o noua Declaraţie 088 simplificată prin numărul mai mic de întrebări, scutirea deţinătorilor codului de TVA de obligaţia redepunerii declaraţiei şi eliminarea unor formalităţi inutile.
Care ar fi noile criterii si noua procedura in cazul in care se aproba acest proiect ?
Criteriile pentru condiționarea înregistrării în scopuri de TVA
1. Prezentul ordin stabilește criteriile pe baza cărora se condiționează înregistrarea în scopuri de TVA a societăților care sunt înființate în baza Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, care sunt supuse înmatriculării la registrul comerțului și care solicită înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (1) lit. a) și c) și alin. (12) din Codul fiscal.
Sucursalele din România ale persoanelor impozabile care au sediul activității economice în afara României, care au obligația înregistrării în scopuri de TVA în România, conform prevederilor art. 316 alin. (2) din Codul fiscal, nu fac obiectul prevederilor prezentului ordin.
2.(1) Persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, trebuie, în aceeași zi cu depunerea, la oficiul registrului comerțului, a cererii de înmatriculare în registrul comerțului, să depună la organele fiscale competente cererea de înregistrare în scopuri de TVA, conform modelului aprobat prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
(2) Persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, trebuie să depună la organele fiscale competente declarația de mențiuni, conform modelului aprobat prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
(3) Persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA, conform art.316 alin. (12) din Codul fiscal, trebuie să depună la organul fiscal competent cererea de înregistrare în scopuri de TVA, conform modelului aprobat prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
3. Criteriile în funcție de care se condiționează înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile prevăzute la pct. 1 sunt:
a) persoana impozabilă nu se află în situația prevăzută la art. 15 alin. (1) din Legea nr. 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice, cu modificările și completările ulterioare, respectiv în situația de a nu desfășura activități economice în spațiul destinat sediului social și/sau sediilor secundare și nici în afara acestora;
b) administratorii și/sau asociații persoanei impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 316 alin. (1) lit. a) și c) și alin. (12) din Codul fiscal, înregistrați fiscal în România, și nici persoana impozabilă însăși în cazul persoanei care solicită înregistrarea, conform art. 316 alin. (1) lit. c) și alin. (12) din Codul fiscal, nu are înscrise în cazierul fiscal infracțiuni și/sau faptele prevăzute la art. 4
alin. (4) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015;
c) evaluarea, pe baza analizei efectuate de organele fiscale, a intenției și a capacității persoanelor impozabile de a desfășura activități economice care implică operațiuni taxabile și/sau scutite de TVA cu drept de deducere, precum și operațiuni pentru care locul livrării/prestării se consideră ca fiind în străinătate dacă taxa ar fi deductibilă în cazul în care aceste operațiuni ar avea locul în România.
4.(1) Pentru evaluarea criteriului de la pct. 3 lit. a) persoana impozabilă trebuie să depună o declarație pe propria răspundere din care să rezulte dacă desfășoară sau nu activități economice la sediul social, la sediile secundare sau în afara acestora.
(2) Criteriul de la pct. 3 lit. b) se referă la:
a) administratori, în cazul societăților pe acțiuni sau în comandită pe acțiuni înființate în baza Legii nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
b) asociați majoritari sau, după caz, asociatul unic și/sau administratori, în cazul altor societăți decât cele menționate la lit. a), înființate în baza Legii nr. 31/1990,republicată, cu modificările și completările ulterioare. Prin asociat majoritar se înțelege persoana fizică sau juridică ce deține părți sociale în procent de minimum 50% din capitalul social al societății.
(3) În cazul în care administratorii și/sau asociații persoanei impozabile, definiți la alin. (2), nu sunt înregistrați fiscal în România, aceștia trebuie să prezinte o declarație pe propria răspundere din care să rezulte că nu au comis/au comis infracțiuni și/sau fapte de natura celor prevăzute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015 aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015.
(4) Pentru evaluarea criteriului de la pct. 3 lit. c) persoana impozabilă trebuie să depună o declarație pe propria răspundere (formular 088) validată, conform modelului aprobat prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Formularul (088) trebuie să fie validat de către aplicația informatică.
5.(1) La primirea solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate verifică documentația depusă conform pct. 4.
(2) În cazul în care solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA nu are anexate toate documentele prevăzute la pct. 4, compartimentul de specialitate notifică, în termen de trei zile lucrătoare, de la data depunerii solicitării incomplete, persoana impozabilă în vederea completării documentației.
(3) Compartimentul de specialitate va transmite către compartimentului de evaluare numai solicitările de înregistrare în scopuri de TVA care au anexate toate documentele prevăzute la pct. 4.
(4) În situația în care persoana impozabilă nu transmite documentația completată în termenul stabilit prin notificare, compartimentul de specialitate îi transmite, în termen de trei zile lucrătoare, o înștiințare cu privire la imposibilitatea soluționării cererii.
6.(1) În vederea soluționării solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, compartimentul de specialitate verifică îndeplinirea criteriilor prevăzute la pct. 3 lit.a) și b).
(2) Pentru soluționarea cererilor de înregistrare în scopuri de TVA depuse potrivit art. 316 alin. (12) din Codul fiscal, compartimentul de specialitate verifică și dacă a încetat situația care a condus la anularea înregistrării în scopuri de TVA prevăzută la art. 316 alin. (11) lit. a) – e) din Codul fiscal, precum și dacă persoana impozabilă nu se regăsește în altă situație de anulare, dintre cele prevăzute la art. 316 alin. (12) lit. a) – d) din Codul fiscal, potrivit Procedurii de înregistrare, la cerere, în scopuri de taxă pe valoarea adăugată potrivit prevederilor art. 316 alin. (12) din Codul fiscal, aprobată prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
(3) Solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA este respinsă, fără a se mai verifica celelalte criterii, dacă persoana impozabilă se află într-una din următoarele situații:
a) depune o declarație pe propria răspundere din care rezultă că persoana juridică nu desfășoară activități economice la sediul social/domiciliul fiscal, la sediile secundare sau în afara acestora;
b) administratorii și/sau asociații persoanei impozabile, astfel cum sunt definiți la pct. 4 alin. (2), sau persoana impozabilă însăși, în cazul persoanei care solicită înregistrarea, conform art. 316 alin. (1) lit. c) și alin. (12) din Codul fiscal, au/are înscrise în cazierul fiscal infracțiuni și/sau faptele prevăzute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015 privind cazierul fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
c) administratorii și/sau asociații persoanei impozabile, astfel cum sunt definiți la pct. 4 alin. (2), care nu sunt înregistrați fiscal în România prezintă o declarație pe propria răspundere din care rezultă că au comis infracțiuni și/sau fapte de natura celor prevăzute la art. 4 alin. (4) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 39/2015,aprobată cu modificări prin Legea nr. 327/2015.
d) persoana impozabilă se regăsește într-o altă situație de anulare a înregistrării în scopuri de TVA dintre cele prevăzute la art. 316 alin. (11) lit. a) – e) din Codul fiscal.
7.(1) Solicitările de înregistrare în scopuri de TVA care îndeplinesc criteriile prevăzute la pct. 3 lit. a) și b) precum și solicitările de înregistrare depuse potrivit art.316 alin. (12) din Codul fiscal, dacă persoanele impozabile nu se regăsesc într-o altă situație de anulare a înregistrării în scopuri de TVA dintre cele prevăzute art. 316 alin.(11) lit. a) – e) din Codul fiscal, sunt supuse analizei, prevăzute la pct. 3 lit. c), care are ca scop evaluarea intenției și a capacității persoanelor impozabile de a desfășura activități economice care implică operațiuni taxabile și/sau scutite de TVA cu drept de deducere, precum și operațiuni pentru care locul livrării/prestării se consideră ca fiind în străinătate dacă taxa ar fi deductibilă în cazul în care aceste operațiuni ar avea loc în România. Analiza se efectuează de către compartimentul de evaluare.
(2) După efectuarea analizei, dacă persoana impozabilă:
a) îndeplinește criteriile de evaluare – compartimentul de evaluare întocmește un referat care cuprinde propunerea de aprobare a înregistrării în scopuri de TVA, pe baza căruia compartimentul de specialitate emite decizia prin care se aprobă solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA;
b) nu îndeplinește criteriile de evaluare – compartimentul de evaluare întocmește un referat care cuprinde propunerea de respingere a înregistrării în scopuri de TVA, precum și motivele de fapt și de drept care stau la baza acestei propuneri. Pe baza acestui referat, compartimentul de specialitate emite decizia prin care se respinge solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA;
c) îndeplinește parțial criteriile de evaluare – compartimentul de evaluare invită la sediul său reprezentantul legal al persoanei impozabile, potrivit art. 56 din Codul de procedură fiscală.
8.(1) Invitația prevăzută la pct. 7 alin. (2) lit. c) se face în scris și cuprinde în mod obligatoriu:
a) data, ora și locul la care contribuabilul este obligat să se prezinte;
b) baza legală a solicitării;
c) scopul solicitării;
d) documentele pe care contribuabilul este obligat să le prezinte.
(2) După primirea invitației, persoana impozabilă poate solicita, o singură dată, pentru motive justificate, amânarea datei de prezentare. În cazul în care se admite cererea de amânare, persoana impozabilă va fi informată cu privire la data la care a fost reprogramat interviul. Persoana impozabilă va fi informată și în cazul în care nu se admite cererea de amânare.
(3) Termenul de soluționare a cererii de înregistrare în scopuri de TVA se prelungește cu perioada cuprinsă între data comunicării invitației și data la care reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezintă la sediul organului fiscal competent.
(4) Solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA se respinge în cazul în care reprezentantul legal al persoanei impozabile nu se prezintă la locul și data stabilite prin invitație și nu clarifică intenția și capacitatea de a desfășura activități economice în sfera TVA urmare analizei efectuată conform prevederilor pct. 3 lit. c). În acest caz compartimentul de evaluare întocmește un referat care cuprinde propunerea de
respingere a înregistrării în scopuri de TVA.
(5) Dacă reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezintă și furnizează corect și complet datele și informațiile solicitate, clarificând intenția și capacitatea persoanei impozabile de a desfășura activități economice care implică operațiuni din sfera TVA, compartimentul de evaluare întocmește un referat care cuprinde propunerea de aprobare a înregistrării în scopuri de TVA.
(6) Dacă reprezentantul legal al persoanei impozabile se prezintă, dar nu furnizează corect și complet datele și informațiile solicitate și nu clarifică intenția și capacitatea persoanei impozabile de a desfășura activități economice care implică operațiuni din sfera TVA, compartimentul de evaluare va proceda după cum urmează:
a) respinge cererea de înregistrare în scopuri de TVA, întocmind un referat care cuprinde propunerea de respingere a înregistrării în scopuri de TVA, în cazul în care persoana impozabilă se află la prima cerere de înregistrare în scopuri de TVA;
b) transmite, în altă situație decât la lit. a), solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA și documentația care a stat la baza analizei, direcției regionale antifraudă fiscală care are sediul în aria de competență teritorială a direcției generale regionale a finanțelor publice din care face parte organul fiscal competent.
(7) În urma verificărilor efectuate, direcția regională antifraudă fiscală returnează compartimentului de evaluare solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA și documentația, însoțite de un raport care cuprinde propunerea de aprobare sau de respingere a înregistrării în scopuri de TVA. Compartimentul de evaluare va întocmi, în baza raportului primit de la direcția regională antifraudă fiscală competentă,
referatul cu propunere de aprobare sau respingere a înregistrării în scopuri de TVA.
(8) Referatul care cuprinde propunerea de respingere a solicitării de înregistrare în scopuri de TVA va conține motivele de fapt și de drept care stau la baza propunerii.
Decizia prin care se aprobă sau, după caz, se respinge solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA, va fi emisă de către compartimentul de specialitate în baza referatului care cuprinde propunerea de aprobare sau de respingere a solicitării de înregistrare în scopuri de TVA, întocmit în temeiul alin. (4), (5), (6) sau (7).
9.(1) Soluționarea solicitării de înregistrare în scopuri de TVA se finalizează prin emiterea deciziei de aprobare/respingere a înregistrării în scopuri de TVA, în termenul prevăzut la art. 77 din Codul de procedură fiscală.
(2) Decizia de aprobare/respingere a înregistrării în scopuri de TVA se comunică persoanei impozabile, în conformitate cu prevederile art. 47 din Codul de procedură fiscală.
(3) În cazul persoanelor impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de TVA potrivit art. 316 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, decizia de aprobare sau de respingere a înregistrării în scopuri de TVA se emite în termenele prevăzute la alin. (1), dar nu înainte de data la care se comunică certificatul de înmatriculare în registrul comerțului.
La nivelul formularului (088) ”Declarație pe propria răspundere pentru evaluarea intenției și a capacității de a desfășura activități economice care implică operațiuni din sfera TVA” au fost efectuate următoarele modificări:
1. introducerea în cadrul cartușului ”Date de identificare a persoanei impozabile” a unei rubrici care permite reprezentantului legal/împuternicitului persoanei impozabile analizate să declare dacă societatea se află/nu se află în procedura insolvenței prevăzută de Legea
nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență, cu modificările și completările ulterioare. Datele cu privire la asociați și/sau administratori se vor completa pentru asociații și/sau administratorii care îndeplineau această calitate la momentul
declanșării procedurii insolvenței.
2. reformulare pct.1 – ”Precizați modul de deținere a spațiului cu destinație de sediu social:”
a) în proprietate sau în cadrul unui contract de leasing financiar;
b)închiriat, subînchiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operațional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă mai mică de 1 an;
c)închiriat, subînchiriat, concesionat ori utilizat în cadrul unui contract de leasing operațional sau, după caz, în cadrul unui contract de comodat pe o perioadă egală sau mai mare 1an;
d) stabilit temporar la sediul profesional al avocatului;
e) alte situații.
3. reformulare pct.2 – ”Precizați dacă domiciliul fiscal declarat este diferit de sediul social”
4. reformulare pct.3 – ”Precizați dacă detineți spații cu destinația de sedii secundare declarate”.
5. reformularea pct.4 – ”Precizați dacă desfășurați activități la:
a) sediul social/profesional
b) la sediile secundare (puncte de lucru)
c) în afara sediului social/profesional și a sediilor secundare (puncte de lucru)
d) exclusiv în afara sediului social/profesional și a sediilor secundare (puncte de lucru)”
În cadrul acestui punct se va preciza activitatea preponderent desfășurată la sediul social/profesional, la sediile secundare, în afara sediului social/profesional și a sediilor secundare (puncte de lucru) sau exclusiv desfășurată în afara sediului social/profesional și a sediilor secundare (puncte de lucru).
6. eliminarea pct. 5.
7. eliminarea lit. a) de la pct. 6. Pct. 6 se reformulează și se renumerotează. Acesta devine pct. 5 și are următorul conținut: ”Precizați dacă există asociați și/sau administratori*) ai persoanei impozabile pentru care se depune prezenta declarație care au deținut/dețin calitatea de asociat și/sau administrator*1)în cadrul altor persoaneimpozabile*
2), aflate în situațiile prezentate mai jos.
a) la care a fost declanșată procedura insolvenței;
b) în inactivitate temporară, la data depunerii declarației, înscrisă la registrul comerțului;
c) declarate contribuabili inactivi în conformitate cu prevederile art. 92 din Legea nr. 207/2015privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare;
d) la care a fost anulată înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (11) lit. c) – f) și lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.”
8. reformularea și renumerotarea pct. 7. a). Acesta devine pct. 6. a) și are următorul conținut: ”Precizați dacă asociații și/sau administratorii*) persoanei impozabile analizate dețin în prezent calitatea de asociat și/sau administrator*1) la persoane impozabile*2) care
înregistrează obligații fiscale restante*3) la bugetul general consolidat al statului.”
9. reformularea și renumerotarea pct. 7. b). Acesta devine pct. 6. b) și are următorul conținut: ”Precizați dacă asociații și/sau administratorii*) persoanei impozabile analizate au deținut în ultimii 5 ani fiscali încheiați anterior depunerii prezentei declarații, calitatea de asociat și/sau administrator*1) la persoane impozabile*2), care înregistrau obligații fiscale restante*3) la bugetul general consolidat al statului, potrivit evidenţei financiar contabile.”
În cadrul pct. 6. b) au fost introduse praguri/intervale prestabilite în interiorul cărora să se încadreze totalul obligațiilor fiscale principale restante înregistrate de către persoanele impozabile la care acționarii și/sau administratorii persoanei impozabile analizate au deținut
în ultimii 5 ani fiscali anteriori depunerii declarației, calitatea de asociat/administrator/persoană fizică autorizată/titular întreprindere individuală/membru întreprindere familială, astfel :
– totalul obligațiilor fiscale principale restante este cuprins în intervalul 0 – 9.999 lei;
– totalul obligațiilor fiscale principale restante este cuprins în intervalul 10.000 – 99.999 lei;
– totalul obligațiilor fiscale principale restante este mai mare sau egal decât 100.000 lei.
Pagina 5 din 7
10. eliminarea pct. 8 privind faptele de natură contravențională înscrise în cazier.
11. renumerotarea pct. 9. Acesta devine pct. 7.
12. reformularea și renumerotarea pct. 10. Acesta devine pct. 8 și are următorul conținut: ”Specificați, cu acordul acestora, datele de contact a 3 persoane rezidente în România care, la solicitarea organului fiscal, pot da relații despre administratorul/administratorii persoanei impozabile analizate:”
13. reformularea și renumerotarea pct. 11. Acesta devine pct. 9 și are următorul conținut:
”Precizați dacă există deschise în țară/străinătate conturi bancare în numele persoanei impozabile, care să fie active la data depunerii prezentei declarații.”
Introducerea în cadrul acestui punct a unui cartuș în care persoana impozabilă analizată va înscrie motivul pentru care nu are deschis un cont bancar activ.
14. renumerotarea pct. 12. Acesta devine pct. 10.
În cadrul punctului a fost introdusă următoarea mențiune:
– Documentele emise într-o limbă străină vor fi însoțite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizați de Ministerul Justiției, în condițiile legii. Condițiile de supralegalizare sau apostilare a documentelor emise de autorităţi străine vor trebui îndeplinite la solicitarea compartimentului cu atribuții în evaluarea intenției şi a capacității de a desfăşura activităţi economice din cadrul organului fiscal competent.
15. renumerotarea pct. 13. Acesta devine pct. 11.
16. reformularea și renumerotarea pct. 14. Acesta devine pct. 12 și are următorul conținut: ”Precizați numărul contractelor individuale de muncă încheiate pentru realizarea obiectului de activitate”
17. reformularea și renumerotarea pct. 15. Acesta devine pct. 13 și are următorul conținut: ”Specificați care sunt veniturile brute realizate de asociați și administratori*), persoane fizice”.
În cadrul pct. 13 au fost introduse praguri/intervale prestabilite în interiorul cărora să se încadreze veniturile brute realizate de către asociații și/sau administratorii, persoane fizice, ai persoanei impozabile analizate, în ultimele 12 luni anterioare celei pentru care se depune
declarația, astfel :
– totalul veniturilor brute realizate este mai mic sau egal decât 1.500 lei;
– totalul veniturilor brute realizate este cuprins între 1.501 – 4.500 lei;
– totalul veniturilor brute realizate este cuprins între 4.501 – 9.000 lei;
– totalul veniturilor brute realizate este cuprins între 9.001 – 15.000 lei;
– totalul veniturilor brute realizate este cuprins între 15.001 – 25.000 lei;
– totalul veniturilor brute realizate este cuprins între 25.001 – 45.000 lei;
– totalul veniturilor brute realizate este cuprins între 45.001 – 100.000 lei;
– totalul veniturilor brute realizate este cuprins între 100.001 – 250.000 lei;
– totalul veniturilor brute realizate este cuprins între 250.001 – 450.000 lei;
– totalul veniturilor brute realizate este cuprins între 450.001 – 1.000.000 lei;
– totalul veniturilor brute realizate este cuprins între 1.000.001 – 5.000.000 lei;
– totalul veniturilor brute realizate este mai mare sau egal decât 5.000.000 lei.
De asemenea în cadrul punctului au fost introduse următoarele mențiuni:
– În cazul veniturilor din salarii și asimilate salariilor, respectiv veniturilor din pensii obținute din România/din afara României, se vor avea în vedere veniturile brute realizateîn ultimele 12 luni anterioare celei în care se depune prezenta declarația.Pentru veniturile de altă natură decât cele din salarii și asimilate salariilor, respectiv din pensii, obținute din România/din afara României, se vor avea în vedere veniturile brute realizateîn anul fiscal precedent, celui în care se depune prezenta declarația, precum și veniturile brute realizate în anul fiscal curent, după caz.
– În cazul obținerii de venituri în valută din România/din afara României se va calcula echivalentul în lei a valorii brute a veniturilor realizate având în vedere cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României la data de 31 decembrie a anului anterior celui
care se depune declarația.
— Documentele emise într-o limbă străină vor fi însoțite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizați de Ministerul Justiției, în condițiile legii. Condițiile de supralegalizare sau apostilare a documentelor emise de autorităţi străine vor trebui îndeplinite la solicitarea compartimentului cu atribuții în evaluarea intenției şi a capacității de a desfăşura activităţi economice din cadrul organului fiscal competent.
18. reformularea și renumerotarea 16. Acesta devine pct. 14 și are următorul conținut:
”Specificați care sunt indicatorii realizați de asociații și administratorii, persoane juridice*1), în ultimul an fiscal încheiat.”
19.reformularea și renumerotarea 17. Acesta devine pct. 15 și are următorul conținut: ”Precizați studiile/profesiile/ocupațiile avute de administratorii, persoane fizice, în ultimele 12 luni anterioare celei în care se depune declarația.”
În cadrul punctului a fost introdusă următoarea mențiune:
– Documentele emise într-o limbă străină vor fi însoțite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizați de Ministerul Justiției, în condițiile legii. Condițiile de supralegalizare sau apostilare a documentelor emise de autorităţi străine vor trebui îndeplinite la solicitarea compartimentului cu atribuții în evaluarea intenției şi a capacității de a desfăşura activităţi economice din cadrul organului fiscal competent.
20. reformularea și renumerotarea 18. Acesta devine pct. 16 și are următorul conținut:
”Precizați persoanele impozabile*1) la care administratorii și asociații persoanei impozabile analizate dețin sau au deținut, în ultimii 5 ani încheiați anterior depunerii prezentei declarații, calitatea de asociat și/sau administrator*2)”.
21. reformularea și renumerotarea 19. Acesta devine pct. 17 și are următorul conținut: ”Precizați soldul sumei cu care au fost creditate persoanele impozabile menționate la punctul 16 de catre asociații și/sau administratorii persoanei impozabile analizate care au deținut această calitate la persoanele impozabile respective în ultimii 5 ani incheiați anterior depunerii prezentei declarații”
22. eliminarea pct. 20 privind numărul declarațiilor 088 depuse anterior.