Este evident pentru toata lumea ca atunci cand se lucreaza in gestiune se poate intampla sa apara inregistrari eronate si cu cat volumul de munca si presiunea sunt mai mari, cu atat erorile pot fi mai frecvente.
Insa acest lucru nu trebuie sa fie o problema majora, intrucat in urma unor verificari periodice erorile se pot identifica si corecta.
Iata cateva tipuri de documente si situatii care se pot intalni si solutia cu care Ciel gestiune vine in rezolvarea acestora:
1. Ai emis gresit o factura de vanzare
a) O prima solutie este stergerea acesteia – insa aici trebuie sa urmaresti si implicatiile in calcularea corecta a stocului.
b) O alta solutie este stornarea facturii.
Si aici , pentru a-ti usura munca , Ciel gestiune V7 propune doua solutii :
· Daca doresti sa stornezi integral o factura trebuie doar sa selectezi documentul validat si alegi butonul stornare.
· Daca vrei sa faci doar o stornare partiala atunci poti sa introduci o noua factura in care se trec cantitatile stornate cu semnul “-“.
c) Daca ai gresit doar un anumit element de pe factura pentru care nu este necesara stornarea se poate face modificare.
Ce se intampla in Ciel gestiune V7 cu documentele validate care nu se pot modifica ?
Se selecteaza mai intai documentul si se apasa butonul Devalideaza dupa care devine disponibila optiunea de Modificare.
Dupa devalidare, documentele dobandesc statutul <<Temporar>>.
Atentie ! : doar documentele cu statutul Valid afecteaza rapoartele –spre deosebire de cele “temporare” sau “ anulate”.
Sfat util : Pentru a stinge soldul unui partener care are atat o factura de vanzare cat si una de storno, in Ciel gestiune comerciala V7 se poate proceda la marcarea documentelor (adica crearea unei conexiuni pentru stingerea respectivului sold), asa cum se poate vedea mai jos :
Alegerea optiunii :
Marcarea :
2. Ai introdus gresit o factura de achizitii
Aceleasi optiuni de corectie care sunt disponibile pentru factura de vanzare sunt valabile si pentru achizitii.
Pentru a vedea care sunt implicatiile modificarii unei facturi de achizitii se pot verifica legaturile create cu alte documente , asa cum se poate observa in imaginea de mai jos :
3. Corectarea notelor contabile
Pentru a corecta o nota contabila se deschide mai intai o lista a notelor pentru vizualizare.
Exista si aici doua situatii pentru cazul in care modulul de gestiune se completeaza cu modulul de contabilitate , astfel :
a) Note contabile care provin din prelucrarea unui document din gestiune si care sunt transmise automat in modului de contabilitate
Aceste note nu se pot modifica direct din aceasta fereastra. Pentru acestea este disponibila optiunea Devalidare, care determina activarea optiunii de modificare pentru documentul primar care le-a generat.
Stergerea unei note din aceasta optiune determina stergerea documentului de provenienta.
b) Note introduse manual direct in modulul de contabilitate
Pentru acestea devine posibila optiunea de modificare pe langa cea de stergere, direct din aplicatie, asa cum se poate observa pentru nota selectata mai jos:
Citeste si :
· Bunuri primite fara factura – solutia propusa de la Ciel pentru inregistrare
· 10 lucruri despre programul de gestiune care iti pot creste productivitatea
· Gestiuni en-detail si en-gros- cateva lucruri bine de stiut
· Gestionarea trezoreriei o problema ?–un ajutor de la CIEL
· Emotii cu stocurile? 4 momente cheie pentru succesul gestiunii stocurilor