Cele 6 luni de pandemie au fost cu siguranta un catalizator al multor decizii de lucra online, de a implementa noi moduri de lucru, de a eficientiza si digitaliza orice aspect posibil al activitatii.
In lumea celor care dezvolta software pentru contabilitate si gestiune presiunea a fost de doua ori mai mare – aceste companii trebuind sa lucreze contra cronometru pentru a asigura adaptarea la toate modificarile legislative cat si pentru a dezvolta noi functionalitati care sa usureze munca tuturor dar sa si raspunda sugestiilor venite de la utilizatori.
SmartBill, in cele 6 luni de pandemie a reusit sa adauge zeci de dezvoltari noi care sa sprijine comunitatea financiar-contabila sa isi desfasoare activitatea cat mai eficient posibil.
Pe scurt, functionalitatile noi adaugate in SmartBill Conta sunt :
- sincronizarea cheltuielilor din SmartBill Facturare si SmartBill Gestiune
- configurarea drepturilor avansate pentru utilizatori
- situatiile financiare anuale (cu toate cele 4 formulare completate: 10, 20, 30 si 40)
- importul rapoartelor Z din fisierele declaratiei A4200
- sincronizarea datelor din SmartBill Facturare si Gestiune de pe toate sediile unei companii
- sincronizarea platilor din SmartBill Facturare si Gestiune in contabilitate
- sincronizarea din SmartBill Gestiune a bonurilor de consum, ajustari, inventare, bonuri de predare (productia)
- situatiile financiare semestriale (cu toate cele 3 formulare completate: 10, 20 si 30)
- calculator pe care utilizatorii au posibilitatea de a-l folosi direct in aplicatia de contabilitate, in toate campurile de valori
- generearea de OP cu sumele de plata la bugete
- imbunatatirea modului de lucru cu mai multe certificate / token-uri, a metodei de preluare recipise si alte optimizari ale SmartBill ManagerConta
- tiparirea directa a tuturor rapoartelor PDF din Conta.
Tot in zona de dezvoltare, in baza sugestiilor utilizatorilor au mai fost facute urmatoarele actualizari:
- standardizarea denumirilor tuturor fisierelor exportate. Formatul este „Tip document – Denumire firma (interval timp/data) CIF”
- modificarea modelului de stat de salarii in scopul de a restrange numarul de pagini, acolo unde este posibil
- imbunatatiri ale rapoartelor Sumele de incasat / de platit: adaugarea soldului din balanta pe partener, posibilitatea de filtrare dupa parteneri care au diferente intre raport si balanta, posibilitatea de filtrare pe sediu, accesarea fisei de cont pe partener direct din raport
- imbunatatirea rapoartelor Lista achizitii / Vanzari / Rapoarte Z: posibilitatea de a filtra dupa modul de inregistrare (sincronizare sau manual)
- posibilitatea ca la filtrarea pe Lei in Balanta / Fisa de cont, utilizatorul sa decida daca doreste sa includa in calcule si note aferente tranzactiilor in valuta (echivalentul in lei, diferente de curs)
- sincronizarea de Cheltuieli – acum utilizatorul poate sa decida daca anumite categorii de cheltuieli nu trebuie sincronizate, avand de asemenea posibilitatea de a alege si alte conturi decat cele din clasa 6 pentru configurarea cheltuielilor
- imbunatatirea pontajului si adaugarea unei noi foi de lucru destinate exclusiv tiparirii
Nu in ultimul rand, pe langa aceastea au fost necesare implementari rapide ale modificarilor legislative. Mai jos este o lista a acestor implementari care constituie totodata o radiografie a schimbarilor legislative din ultima jumatate de an:
- zilele libere platite in proportie de 75% care se pot acorda parintilor inclusiv cu generarea documentatiei care trebuie depusa de firme la AJOFM. Practic, aplicatia a fost adaptata asa incat sa permita generarea documentatiei direct din aplicatie, documentatie care ulterior semnarii sa fie incarcata pe portalul pus la dispozitie de autoritati.
- somajul tehnic – cu tot ce presupun setarile, calculul, rapoarte dedicate, note contabile si documentatia pentru AJOFM
- implementarea tuturor celor 18 actualizari ale declaratiei 112, cu toate modificarile pe care le-a adus legislatia, astfel incat declaratiile sa poata fi depuse la timp, validate corect.
- 5 actualizari ale declaratiei 100
- 3 actualizari ale declaratiei 710
- 1 actualizare a declaratiei 390
- modificarea plafonului pentru tichetele de masa (20 lei) incepand cu luna aprilie 2020
- documentatia necesara pentru obtinerea subventiilor de 41.5% pentru salariatii reactivati dupa somaj tehnic
- modificarea procentului de plata pentru Concediu Medical de Carantina (cod 07) din 75% in 100%
- actualizarea cererii de recuperare sume pentru concedii medicale de la FNUASS
- reducerea temporara a timpului de munca a salariatilor (Kurzarbeit)
- introducerea a 2 coduri noi de concedii medicale (51 si 91)
Aplicatia SmartBill Conta fiind exlcusiv online, in cloud, permite lucrul din orice locatie unde exista internet, nefiind necesare configurari de retele, instalari de update-uri sau alte inteventii tehnice. Toate aceste actualizari se efectueaza automat online, nu este necesar backup, acesta realizandu-se automat de catre aplicatie.
Programul de contabilitate este legat de aplicatia de gestiunea si facturare online de unde isi preia date printr-o simpla sincronizare.