Aparate de marcat electronice fiscale – noi termene

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost publicat un comunicat cu privire la faptul ca se prelungesc termenele pana cand societatile trebuie sa fie dotate cu aparate de marcat electronice.

Astfel:

  • in cazul contribuabililor mari sau mijlocii sanctiunea se aplica: incepand cu 1 septembrie 2018 in loc de 1 iunie 2018,
  • in ceea ce priveste contribuabilii mici, aceasta se aplica de la 1 noiembrie 2018 in loc de 1 august 2018.

Dupa expirarea acestor intervale, sanctiunea poate fi aplicata doar pentru faptele savarsite incepand cu 1 septembrie 2018, respectiv 1 noiembrie 2018, dupa caz.

De asemenea, se amana cu trei luni, pana la 1 noiembrie 2018, aplicarea sanctiunii prevazuta de lege pentru comercializarea de catre distribuitorii autorizati a vechilor aparate de marcat, astfel incat, daca va fi cazul, operatorii economici care isi deschid noi afaceri sau puncte de lucru sa poata achizitiona un aparat de marcat, in caz contrar acestia riscand blocarea activitatii.

Se prelungeste cu trei luni, pana la data de 31 octombrie 2018, termenul limita pana la care isi mentin valabilitatea avizele/autorizatiile privind distributia aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rola jurnal, termenul in vigoare fiind 31 iulie 2018.

Atentie! In aceasta perioada de gratie, organele de control urmeaza sa realizeze actiuni cu caracter preventiv si de indrumare, in baza art. 151 alin.(4) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala.

Articole similare