Articol realizat in colaborare cu Ciel Romania, in cadrul programului de informare pentru contabili.
Sfarsitul de an presupune multa munca pentru specialistii in domeniul financiar-contabil. Cum ai putea face fata unui volum atat de mare de munca fara un mic ajutor din partea aplicatiei de gestiune?
Iata mai jos cateva solutii oferite de Ciel Gestiune la anumite probleme punctuale care fac parte din procedura de inchidere de an :
1. Inventarierea datoriilor
Pentru aceasta, legislatia prevede trimiterea de confirmari de sold catre parteneri in urma carora sa se poata efectua o reconciliere a inregistarilor din contabilitatea partilor.
Punctul de pornire este obtinerea unei liste cu soldurile pentru fiecare furnizor in parte.
Iata mai jos un model de raport oferit de Ciel Gestiune, care permite setari in functie de mai multe criterii : perioada, partener, agenti, etc:
2. Inventarierea creantelor
La fel ca si datoriile, la sfarsit de an se inventariaza si creantele .
Punctul de pornire este obtinerea unui Raport de facturi neincasate , raport care este totodata si etapa initiala in recuperarea creantelor restante.
Ciel gestiune ofera mai multe tipuri de rapoarte privind facturile neincasate , fiecare adaptat unei anumite nevoi de raportare:
Important ! Pentru a analiza informatia privind un partener care este si furnizor si client se poate accesa optiunea Fisa partener, al carei rezultat este urmatorul raport :
Exista si raportul Balanta partener care prezinta situatia partenerilor intr-un format similar balantei contabile, asa cum se vede mai jos :
3. Stabilirea la sfarsit de an a bonusului agentilor de vanzari
Pentru a putea urmari volumul vanzarilor pe fiecare angajat al departamentului vanzari Ciel Gestiune permite introducerea acestei informatii la fiecare factura emisa. Astfel, la sfarsit de perioada se pot obtine rapoarte utile calcularii bonusului angajatilor, in functie de realizari.
4. Reevaluarea inregistrarilor in valuta
Aceasta este o actiune obligatorie fiecarei inchideri de perioada, nu numai inchiderii de exercitiu.
In Ciel gestiune se poate efectua automat , prin stabilitea conturilor care se reevalueaza , monedei si cursului de reevaluare, astfel:
De aici se pot verifica si notele contabile generate.
Acestea sunt numai cateva din facilitatile CIEL care pot sa iti usureze munca cu inchiderile de luna si de an. Este important sa cunosti bine programul, pentru a fi sigur ca beneficiezi la maxim de ele.
Ca sa inveti toate optiunile – ce face fiecare din ele si ce consecinte are- poti sa deschizi o firma de test , in care poti face oricate testari doresti . Sau poti sa suni un consultant Ciel.